alimentatie van een buitenlander

draculavlad
Topic Starter
Berichten: 28

alimentatie van een buitenlander

#1 , 10 mar 2008 16:14

graag ik wil weten wat ik moet doen,ik ben in separatie met mijn man ,hij moet 150,00 euro alimentatie batalen voor onze kind,maar hij is weggelopen naar zijn geboorteland,,ik weet niet hoe moet ik de alimentatie van hem eisen,als hij woon hier niet meer en heeft geen adres in Belgie,hij woon wel in Eu,dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 12 mar 2008 12:21

“Art.6.De onderhoudsgerechtigde kan de tegemoetkoming van de Dienst voor alimentatievorderingen aanvragen indien de onderhoudsplichtige zich gedurende twee, al dan niet opeenvolgende termijnen in de loop van de twaalf maanden die aan de aanvraag voorafgaan, geheel of ten dele onttrokken heeft aan de verplichting tot betaling van het onderhoudsgeld.”(21 FEBRUARI 2003. - Wet tot oprichting van een Dienst voor alimentatievorderingen bij de FOD Financiën).

Er dient onderzocht of de onderhoudsgerechtigde voldoet aan de inkomensvoorwaarden vermeld in die wet.

Indien ja,ga dan verder naar http://www.minfin.fgov.be/portail1/nl/cadrenl.htm >‘De DAVO kan u helpen’ > Aanvraag tot tegemoetkoming.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

draculavlad
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 12 mar 2008 13:01

Maar hij woon niet meer in Belgie ,hij heeft geen adres hier dus ik kan niet naar de alimentatievorderingen,ik heb op de site gelezen dat de mensen kunnen iets doen als de alimentatie plichtige(de vader) in Belgie woont,,ik weet niet of dat waar is,ik ben hoopelos,hij is gewoon weg van hier en niemand kan iets doen?

Reclame

wanton
Berichten: 9918
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 12 mar 2008 19:07

Beste mevrouw,

leg uw situatie uit aan een maatschappelijk werker bij het OCMW van uw gemeente. Misschien kunnen die al iets regelen. Zij zullen zeker uw zaak voorleggen aan DAVO , die het bedrag van het niet-betaalde onderhoudsgeld voorschieten, zelfs als degene die moet betalen in het buitenland verblijft. In afwachting van een beslissing kan U waarschijnlijk al een bedrag ontvangen van het OCMW. Deze kunnen U helpen indien U nog andere vragen heeft.

Succes.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 13 mar 2008 10:19

“Art.6...De Dienst voor alimentatievorderingen verleent haar tegemoetkoming indien de ONDERHOUDSGERECHTIGDE zijn woonplaats in België heeft...”(21 FEBRUARI 2003. - Wet tot oprichting van een Dienst voor alimentatievorderingen bij de FOD Financiën).

U bent de onderhoudsgerechtigde.

ik heb op de site gelezen dat de mensen kunnen iets doen als de alimentatie plichtige(de vader) in Belgie woont‘ .Ik las dit nergens in de WET en een site is geen wetgever.

Laat u begeleiden door OCMW of CAW(http://xtrasite.caw.be/Contact/CAWconta ... fault.aspx) voor het opstellen van uw aanvraagformulier aan de Dienst voor alimentatievorderingen.

Terug naar “Andere”