jeugdrechter

duma

Re: jeugdrechter

#16 , 26 mei 2014 10:55

Iedereen kan naar de rechtbank trekken en beweren dat hij de vader is van een kind.
De rechter zal dan kijken naar evt bewijs en een DNA test eisen.
Als moeder zeker is, dat die persoon de vader niet is, laat zij dit best zonder morren toe en zullen de kosten allemaal op de man verhaald worden.
Weigert zij, dan kan de rechter daar uit opmaken (maar moet niet!) dat die weigering er komt omdat de moeder weet dat dat de vader van het kind is en de DNA test niet wil omdat de vader dan rechten zou verkrijgen. Op die moment kan de rechter belissen om de vader het kind te laten erkennen en hem dus de wettelijke vader te maken. Hoe dat dan concreet in de haak zit, weet ik niet.

Wat hij kan bekomen met een baby van vier maanden zal gaan tussen bilocatie, tot een opbouwende regeling naar bilocatie, tot een conservatieve weekendregeling.
Onmiddellijk bilcoatie lijkt mij straf, aangezien er nog geen contact is geweest en er dus ook nog geen band is. Het kind is nu vier maanden, maar tegen dat de erkenning vaststaat, zal het al enkel maanden verder zijn. Het gerechtelijk verlof komt er aan.
Aannemelijker is, maar dit is giswerk (!!), dat er eerst een dag in het weekend zal komen (en daarna een avond in de week bv) met daarna een overnachting, tot er een conservatieve weekendregeling is. En vanaf dan opbouwend naar, of overgaand in een bilocatieregeling.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bloempje123
Topic Starter

#17 , 24 jun 2014 13:44

meer nieuws, of eigelijk niet, 2 mei naar de jeugdrechtban geweest, uitgesteld, rechter geeft een andere datum 27 juni 2014,
tot op heden nog altijd niets gehoord, ook mijn advocaat niet!
wat nu

bloempje123
Topic Starter

#18 , 24 jun 2014 14:09

de jeugdrechtbank had geen tijd

Reclame

bloempje123
Topic Starter

#19 , 24 jun 2014 14:11

wanneer is het gerechterlijk verlof?

duma

#20 , 24 jun 2014 15:16

juli en augustus

bloempje123
Topic Starter

#21 , 24 jun 2014 15:47

ok dus wachten? want ik had normaal gezien nu toch al iets gehoord?

duma

#22 , 24 jun 2014 16:01

U schrijft hierboven dat er een nieuwe datum is: 27 juni.

Geen idee wat er op die datum moest gebeuren, maar ik weet wel dat het nog maar 24 juni is.

Heeft u eigenlijk een advocaat?

bloempje123
Topic Starter

#23 , 24 jun 2014 23:02

ja ik heb een advocaat, en die zegt afwachten, maar het parket moet ook nog het verleden en heden na gaan omdat hij nogal wat op zijn geweten heeft
en je bent bezig met een babytje he
mijn advocaat geeft morgen pas mijn dossier met bewijsstukken door aan de rechtbank

duma

#24 , 26 jun 2014 08:28

En wat had u dan verwacht dat u nu al gehoord had?

Ik kan eerlijk gezegd niet goed volgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 26 jun 2014 18:37

Neen, eerst zal een procedure erkenning kind moeten plaatsvinden. Daarvoor moet u de toestemming geven.
Geen toestemming dan zal de rechter oordelen of het wel of niet toegestaan wordt en daar kan u tegen in beroep gaan.
Dus pas NA de beroepsperiode en dan moet hij nog winnen kan worden vastgesteld dat hij de vader is.

Dan pas kan hij rechten en plichten claimen.

bloempje123
Topic Starter

#26 , 27 jun 2014 20:53

bij advocaat heeft gisterenavond al gezegd dat het weer wordt uitgesteld, omdat de tegenpartij nog wil antwoorden op zijn conclusies
en dus zal het iets voor na het verlof zijn.
hij zei erkenning (mss) gaat dit ook via de jeugdrechtbank?

Terug naar “Andere”