Ex vandoor met geld Dringend

Claudia_24
Topic Starter

Ex vandoor met geld Dringend

#1 , 17 jun 2014 10:58

Dag

Ik was 6j samen met mijn vriend (inmiddels ex). 2jaar geleden heb ik 30.000 euro geleend van mijn zus (was erfenis van ons vader). Ik had gevraagd om dit te lenen omdat mijn (ex)vriend en ikzelf een zaak wilden openen. Mijn zus heeft dit gestort op de rekening van mijn (ex)vriend, hij zei dat dit best was zodat ik zeker niks zou verspillen en hij er zorg ging voor dragen. Ze vond dit geen probleem omdat ze ons vertrouwde en ik vertrouwde hem ook blindelings. Nu zonder enige aanleiding heeft mijn ex me verlaten, met het geld. Ik heb hem vriendelijk gevraagd om het bedrag terug te geven, aangezien dit toch een redelijk hoog bedrag is. Nu weigert hij dit. Kan ik hem aanklagen voor diefstal ofzo? Hij zegt dat ik geen poot heb om op te staan omdat we het zelf op zijn rekening hebben gezet en er niks op papier staat. Maar dit kan toch niet, ik voel me echt bestolen. Aangezien dit om een erfenis gaat en hij niks met dat geld te maken, niet zelf heeft verdient of niks, kunnen wij toch wel iets doen?

Ook is hij ervandoor met mijn reserve appartement sleutels, kan ik dit aangeven? Wij woonden niet samen dus eigenlijk heeft hij dit gestolen, samen met nog wat kleine spullen. Sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord, ik kan op geen enkele manier contact opnemen met hem, hij heeft me overal geblokkeerd.

Weet iemand raad?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jun 2014 14:41

Het is een zaak tussen uw ex en uw zus. Tenzij u iets hebt getekend.

Voor tweede deel vrag: ander slot steken want uw ex kan sleutels hebben laten bijmaken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#3 , 17 jun 2014 16:24

Zoals roharro hierboven al zegt: dat is tussen uw zus en uw ex. U bent hierin geen betrokken partij.
Het was extreem dom van haar om hierover niet op papier te zetten, zeker als het over zo'n bedrag gaat.

Wat stond er als mededeling op de overschrijving van uw zus naar uw ex?

Als hij niet officieel bij u woonde (zijn domicilie er niet stond), mag hij niet binnen zonder uw toestemming; dat is huisvredebreuk.
Als u echter vermoed dat hij dat toch zal doen, steekt u gewoon een nieuw slot. Zelfs als het een huurhuis is, mag dat; u moet gewoon op het einde van uw huur het zelfde aantal sleutels aan de huisbaas geven als u in het begin hebt ontvangen van het oude slot.

Reclame

giserke

#4 , 17 jun 2014 16:41

Is er bij die lening van dat bedrag een overeenkomst opgemaakt en ondertekend door uw ex?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jun 2014 19:46

"op zijn rekening hebben gezet en er niks op papier staat."

duma

#6 , 19 jun 2014 08:59

Daarom dat ik vroeg naar de mededeling op de overschrijving, daar valt misschien nog iets uit te halen?

Claudia_24
Topic Starter

#7 , 21 jun 2014 16:35

Daarom dat ik vroeg naar de mededeling op de overschrijving, daar valt misschien nog iets uit te halen?
We zouden het eens moeten bekijken maar ik dacht dat we gewoon hadden gezet; Geld voor zaak. Ben dit natuurlijk niet zeker dus zal even moet navragen.
Bedankt.

Terug naar “Andere”