Mijn man heeft een paar jaar geleden de ouderlijke woning gekocht met zijn toenmalige vriendin, dit met de bedoeling later daar te gaan wonen (de ouders bouwen een nieuw huis)
bij deze verkoop werd er ook een overeenkomst afgesloten tussen mijn man/toenmalige vriendin en zijn ouders, dat deze het recht van bewoning kregen (klein vruchtgebruik).
Nu is hij al 3 jaar uiteen, alles is goed verdeeld, de ouderlijke woning is nu volledig van hem.
Zijn ouders hebben een huis gekocht en ze zijn er ook een aan het bouwen. Maar ze wonen nog altijd in de ouderlijke woning (die mijn man gekocht heeft) Nu is zijn vader tegen onze relatie (van reeds 2jaar en al getrouwd) en hij weigert te verhuizen (hij heeft toch vruchtgebruik), zodat het zover gekomen is dat wij een huis aan het huren zijn. Deze huurovereenkomst loopt af in september, waardoor wij eigenlijk dan op straat staan.
welke stappen kunnen wij ondernemen, zodat wij in mijn man z'n huis kunnen gaan wonen. Want het zijn zotte kosten hé, om elke maand huur te betalen terwijl hij wel eigenaar van een huis is.