#1 , 04 apr 2014 21:51
18 jarige zoon , student, wil pleegouder worden van 16 jarige zoon . 18jarige wil leefloon krijgen en pleegvergoeding van zijn 16jarige broer om zo samen alleen te kunnen gaan wonen. Ze vragen dan ook de kinderbijslag en onderhoudsvergoeding . Hiervoor zijn ze naar BZJ gestapt en hebben ze ons , de ouders aangeklaagd wegens mishandeling en verwaarlozing . Ouders krijgen dit te horen van BZJ en hebben geen keuze , de mishandelingen en verwaarlozing staan wel op papier in hun verklaring bij BZJ maar wij krijgen hier geen inzage in en hebben nooit iets van politie of andere gezien . Er zijn in deze nog 2 andere meerderjarige kinderen die mede verklaard hebben van mishandeling en verwaarlozing en ook 3andere kinderen die dit niet verklaren maar ook niet gehoord zijn . Op meerdere keren de vraag te stellen om deze beschuldigingen op papier aan ons te geven krijgen we geen antwoord . Er is nergens iets van onderzoek of zo , toch besluit BZJ om pleegzorg aan te vragen en dit op hoofd van een 18 jarige broer zodat ze in een appartement kunnen gaan wonen bij vrienden die dan samen dingen kunnen doen die ze willen kunnen doen .Omdat ze thuis heel opstandig en voor geen enkele reden vatbaar zijn stellen wij voor dat de 18jarige op kot gaat en de 16jarige op internaat, niet goed genoeg volgens BZJ ;We stellen een aparte woongelegenheid voor , zodat ze volledig zelfstandig kunnen wonen , ook niet goed . Ze moeten perse bij die goed vrienden wonen die dan wel toezicht kunnen houden op hen , hen goedkoop kunnen laten wonen en voor weinig kunnen laten eten . Wij ouders krijgen nergens kans op gehoor , de jongens zijn iets beloofd en hun hoofd staat alleen in de richting van deze mensen die hen van alles beloven , ze zijn echt beïnvloed en BZJ geloofd al hun verhalen. Waar kunnen wij terecht , ik heb mijn kinderen nooit verwaarloost of mishandeld en er zijn genoeg mensen die dat kunnen getuigen . Maar ze betichten mij en ik krijg niks op papier omdat dat geheim is maar ze zeggen het wel , waar kan ik terecht voor deze aantijgingen en voor hulp , dringend
dank