Gedagvaard door deurwaarder

Lolita84
Topic Starter

Gedagvaard door deurwaarder

#1 , 20 mar 2014 17:51

Beste leden,

Ik hoop dat ik adviezen van jullie kan krijgen. Ik heb mijn verhaal hieronder gezet. Sorry dat het misschien wat lang is, maar kon hem niet korter maken zodat jullie ook een geode beeld van de situatie krijgen. Alvast bedankt!

In September 2013 heb ik een factuur van het ziekenhuis gekregen die ik vanwege mijn financiele situatie niet in een keer kon voldoen. Ik heb hierbij dan ook direct de facturatiedienst van het ziekenhuis gecontacteerd en zij stelden een afbetalingsplan voor en zij zouden een document sturen die ik moest ondertekenen. Paar dagen daarna heb ik deze ontvangen met de melding dat ze akkoord zijn gegaan en er stond ook hoeveel ik maandelijks moest betalen zonder aangerekende kosten. Dit bedrag moest wel aan de deurwaarder betaald worden met wie ze samenwerken. Heb het document getekend en opgestuurd. Ben dan ook vanaf oktober begonnen met afbetalen.

Midden November trof ik weer dezelfde brief van het ziekenhuis aan dat ik het het document moest tekenen. Ik heb hen dan ook gelijk gebeld, waarbij de medewerker van de facturatie zei dat er mogelijk iets mis was gegaan bij hen dat ze het niet hebben. Het was geen probleem dat ik begonnen was met afbetalen, terwijl dat pas in December hoefde. Ik dacht hoe sneller ik ervan af ben hoe beter. Heb dan ook voor de 2de keer de brief ondertekend en opgestuurd.

Eind December kreeg ik een brief van de deurwaarder dat ik een openstaand bedrag (deel van totale ziekenhuisfactuur) moest betalen. Was nogal verbaasd en had dan ook contact met de deurwaarder opgenomen. het enige wat de medewerker zei was 'Mevrouw kunt u niet lezen? U moet dat bedrag gewoon overmaken of moet ik nogmaals de brief voor u lezen'. Ik antwoordde dat ik niet gediend ben van de toon waarop die medewerker mij aansprak en legde het dan ook uit dat ik al maandelijks betaal. De medewerker zei weer draai de brief om en dat bedrag wat er op staat moet u betalen. Ik besloot hier niet op in te gaan en hield mij aan de betalingsplan.

Tot mijn schrik trof ik op 14 maart 2014 een aanmaning-dagvaarding van deze deurwaarder. Er stond in dat het volledige bedrag van de factuur zonder vermindering van de maandelijkse betalingen die ik heb gedaan, uiterlijk 15 dagen betaald moest worden voor de rechtszitting die gepland staat op 25 maart 2014. Om alles zwart op wit te hebben, heb ik hen hierover gemaild met als bijlage kopie van de brief die het ziekenhuis mij heeft gestuurd, waarin staat dat ze akkoord zijn gegaan met de afbetalingsplan en kopie bankuittreksels van alle betalingen die ik heb gedaan. Het antwoord dat zij mij hadden gegeven is dat het ziekenhuis hen bericht heeft dat ze de afbetalingsplan hebben geannuleerd, omdat ze geen getekend document van mij hebben ontvangen en dat ze mijn betalingen niet konden plaatsen, omdat de referentienummer die ik van het ziekenhuis heb gekregen niet bestond. Ik vind het heel merkwaardig dat ik niks van het ziekenhuis heb vernomen. De deurwaarder heeft dan ook besloten om de betaalde bedragen op de rechtszitting van 25 maart 2014 in vermindering te brengen.

Nu zou ik graag willen weten hoe ik ervoor sta. Betekent het voor mij dat ik voor niks heb lopen betalen en dat nu alle gerechtskosten voor mijn rekening zijn?Want ik ben dan ook echt niet van plan om ze te betalen omdat deze instantie hun werk niet goed doen of langs elkaar heen werken. En wat ik niet snap is dat ze in de brief aangeven dat de betalingen uiterlijk 15 dagen betaald moeten worden voor de rechtzitting. Voor wat is dat dan eigenlijk? En waarom komen ze pas op 14 maart met die brief aanpappen, want als ik het zo uitreken is de termijn van 15 dagen op 14 maart al verstreken.Toch of begrijp ik het allemaal verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kaaiko

#2 , 20 mar 2014 23:38

Hallo, ik kan je geen juridisch advies geven maar ik zou je dringend willen aanraden om al je correspondentie en bewijzen te bundelen en naar de sociale dienst/OCMW van je gemeente te gaan voor hulp en bemiddeling.

Lolita84
Topic Starter

#3 , 27 mar 2014 08:40

Kaaiko bedankt voor jouw reactie. Er was helaas geen genoeg tijd om daarmee naar het OCMW te gaan. Ik heb alle bewijzen meegenomen naar de rechtbank en het goede nieuws is dat ik gelijk heb gekregen. De gerechtskosten zijn voor het ziekenhuis!!! Ben superblij :-)

Reclame

Terug naar “Andere”