#1 , 06 mar 2014 13:33
Is het mogelijk om contactverbod met mijn moeder te verkrijgen? Ik ben langdurig ziek en heb al zo'n 3 jaar geen contact meer met mijn ouders. Mijn moeder is narcisistisch, manipulatief, ... en wil gewoon mijn leven leiden. Toen ze met dat van mijn zoon begon (door actief veranderingen aan te vragen in de scholing van mijn zoon), heb ik stop gezegd. Sindsdien krijg ik om de zoveel maanden een brief, telefoon, brief van advocaat, boodschap via zus, via tante,... De eerste klop was een mail waarin mijn zus zei dat ons vader gehospitaliseerd was en indien ik hem nog wou zien, ik maar beter snel kon zijn (de boodschap leek me duidelijk: hij ligt op sterven). Na een telefoontje met de verpleegster bleek dat hij een doodsimpele infectie had, en binnen enkele dagen al weg mocht. Dit verhaal herhaalt zich om de zoveel maanden. Psychisch kan ik dit niet aan. Ik heb elke keer een serieuze piek van mijn medische klachten. Min vader heeft me 2 jaar geleden uitgescholden voor een slechte vrouw en slechte moeder. Als hij me wil spreken en verontschuldigen, hij kan me bellen. Maar ik wil niets meer via mijn moeder horen. Ik wil rust, ik wil beter worden, ik wil doorgaan met mijn leven. Ik ben op het goede pad. Is er enige kans dat ik een contactverbod van mijn moeder kan verkrijgen?