anonieme donor - lesbische koppels

kwispel
Topic Starter

anonieme donor - lesbische koppels

#1 , 24 okt 2013 16:03

Ik ken een lesbisch koppel met kinderen van een anonieme donor. Ze hadden zoiets: wij kunnen een kind evenveel liefde geven en op zich is dat wel zo, maar ik merk dat de oudste zoon van dat koppel nu fundamentele vragen heeft van: ik wil en ik zal weten wie mijn vader is. De moeders zeiden altijd: dat is toch niet belangrijk, maar die jongen heeft een sterke neiging naar het kennen van zijn biologische achtergrond. Is het weten wie je vader is dan geen basisrecht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 24 okt 2013 18:39

maar die jongen heeft een sterke neiging naar het kennen van zijn biologische achtergrond. Is het weten wie je vader is dan geen basisrecht?
Is precies hetzelfde bij hetero koppels waarvan de vrouw zich laat bevruchten door een anonieme donor, toch?
In feite is de vraag dan eenvoudiger: Moet anoniem donorschap kunnen?

kwispel
Topic Starter

#3 , 24 okt 2013 18:56

ja, geldt ook voor hetero's. Gaf het nu zo aan omdat ik iemand ken die lesbisch is.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2013 22:39

Her eens lezen.
http://www.donorkind.be/donoren" onclick="window.open(this.href);return false;.

Terug naar “Andere”