Factuur.

jeffrey123
Topic Starter

Factuur.

#1 , 02 sep 2013 11:31

Beste,
allereerst is dit niet voor mij,maar voor iemand die ik ken!
Een schrijnwerker heeft dus voor haar een podium gemaakt,in die tijd waren ze een koppel,en hij heeft dit dus gratis gedaan,zij heeft niets moeten tekenen, of wat dan ook.
Nu is het natuurlijk gedaan,en kan hij dat niet verkroppen,en doet hij alles om haar in de grond te boren.
Kwam er dus plots een aangetekende brief binnen,van zijn advocaat,voor het betalen van die factuur,als ze dit niet tegen een bepaalde datum ging doen,zou ze voor de rechtbank gesleept zijn..
Ik denk persoonlijk dat dit niet kan,omdat zij niets heeft moeten tekenen of wat dan ook..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 sep 2013 16:21

"voor haar een podium gemaakt": wordt dit podium bij haar thuis gebruikt of is het een podium van een vereniging van haar ofzo?

Wat is de tijd tussen de aangetekende brief en de uitvoering van de werken?

bartvdv

#3 , 02 sep 2013 16:57

Ik vrees dat ze niet anders zal kunnen - de werken zijn tenslotte uitgevoerd - ongeacht de termijnen; ze kan tot 5 jaar later nog gefactureerd worden. Maar ze kan altijd proberen.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 02 sep 2013 17:50

Tenzij er natuurlijk sprake is van de verkorte verjaringstermijn van 1 jaar (2272 B.W., art. 5 W. 1 mei 1913).

Dan is de vordering vermoedelijk al lang verjaard en kan ook om die reden niets gevorderd worden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jeffrey123
Topic Starter

#5 , 02 sep 2013 19:05

"voor haar een podium gemaakt": wordt dit podium bij haar thuis gebruikt of is het een podium van een vereniging van haar ofzo?

Wat is de tijd tussen de aangetekende brief en de uitvoering van de werken?

Het is voor haar cafe,als er eens een optreden is.. 4maanden,daarrond denk ik.

bartvdv

#6 , 02 sep 2013 19:15

Tenzij er natuurlijk sprake is van de verkorte verjaringstermijn van 1 jaar (2272 B.W., art. 5 W. 1 mei 1913).

Dan is de vordering vermoedelijk al lang verjaard en kan ook om die reden niets gevorderd worden.
Maar die geldt niet voor een aannemer, schrijnwerker ?

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 02 sep 2013 21:16

Toch wel, maar enkel wanneer de klant/afnemer een particulier is en dat blijkt niet zo te zijn (zie voorgaande post).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”