schulden

fene
Topic Starter

schulden

#1 , 20 aug 2013 22:39

verleden jaar in april is mijn stiefmoeder gestorven,mijn vader is 75 jaar en begon dan heel veel op cafe te gaan en te drinken.een aantal maanden geleden heeft hij een vrouw leren
kennen,die 35 jaar jonger is,en die gekend is bij het gerecht,met een crimineel verleden,en alcoholisch verslaafd is.nu is mijn vader verleden week woensdag 14-08-2013 opgenomen in de kliniek.ik ben dan te weten gekomen dat hij zijn sleutel van zijn appartement plus zijn bankkaart had meegegeven aan haar. ze heeft de sleutel en bankkaart terug gebracht bij hem,met het nieuws,dat zijn bankkaart geblokkeerd is,en van toen heeft hij haar niet meer gezien.heb nu ook al hoort dat zijn visa over de limiet is,ook dat er een paar prive leningen zijn gedaan.ik zelf en mijn vader hebben niet zo een band.ze gingen hem van de week verder onderzoeken en mocht meschien naar huis.nu heb ik schrik dat de put nog groter ga worden,en dat al zijn schulden bij mij ga terecht komen,en dat wil ik niet.wat voor stappen kan ik ondernemen.grtjes fene

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 aug 2013 23:15

verleden jaar in april is mijn stiefmoeder gestorven,mijn vader is 75 jaar en begon dan heel veel op cafe te gaan en te drinken.een aantal maanden geleden heeft hij een vrouw leren
kennen,die 35 jaar jonger is,en die gekend is bij het gerecht,met een crimineel verleden,en alcoholisch verslaafd is.nu is mijn vader verleden week woensdag 14-08-2013 opgenomen in de kliniek.ik ben dan te weten gekomen dat hij zijn sleutel van zijn appartement plus zijn bankkaart had meegegeven aan haar. ze heeft de sleutel en bankkaart terug gebracht bij hem,met het nieuws,dat zijn bankkaart geblokkeerd is,en van toen heeft hij haar niet meer gezien.heb nu ook al hoort dat zijn visa over de limiet is,ook dat er een paar prive leningen zijn gedaan.ik zelf en mijn vader hebben niet zo een band.ze gingen hem van de week verder onderzoeken en mocht meschien naar huis.nu heb ik schrik dat de put nog groter ga worden,en dat al zijn schulden bij mij ga terecht komen,en dat wil ik niet.wat voor stappen kan ik ondernemen.grtjes fene
U bent niet verantwoordelijk voor de schulden van uw vader.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

fene
Topic Starter

#3 , 21 aug 2013 15:07

mijn vader heeft een goed pensioen,nu natuurlijk ga dat een heel stuk verminderen,door die schulden dat hij heeft,en gaat hij ook niet in zijn appartement kunnen blijven wonen,want de huur ga hij niet meer kunnen betalen,omdat het te duur is,en hij verwaarloosd alles,en kan voor zichzelf niet meer zorgen.hoe zit dat dan,neem nu dat hij ergens in een rusthuis moet.grtjes fene

Reclame

wanton

#4 , 21 aug 2013 20:02

Laat één en ander eens nazien , vb. op de juridische dienst van uw OCMW. Maak een inventaris van de betalingen. Klacht indienen , zelfs als ze ene volmacht had , is mi. nodig. Men moet vooreerst al nagaan hoe die leningen werden aangegaan. Het kan moeilijk dat die op naam van uw vader staan , vermits hij niet in staat was iets te tekenen of op te nemen. Er is geen juridische band met die vrouw , dus die kan al moeilijk leningen aangaan voor een ander.
Misschien ineens vragen dat u bewindvoerder bent voor uw vader. Dan kan dat niet meer in het vervolg.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”