Politioneel onderzoek

sa2505
Topic Starter

Politioneel onderzoek

#1 , 13 aug 2013 10:18

Goedemorgen

Ik heb sinds 4 jaar een co ouderschapsregeling voor mijn zoontje van 7 jaar. Deze verloopt moeizaam omdat communicatie met de papa nogal moeilijk is.
Vorige week staat er politie aan mijn deur voor een politioneel onderzoek, dit is opgestart naar de papa toe omdat er daar drugsgebruik is vastgesteld door de politie in het bijzijn van een minderjarig kind (mijn zoontje). Omdat he om een co-ouderschapsregeling gaat komen ze automatisch ook bij mij kijken. De agent heeft vastgesteld dat bij ons alles in orde was maar dat er op het adres van de papa een zware POS (problematische opvoedingssituatie) is vastgesteld adhv drugsgebruik en foutieve opvoedingsmethode (brullen en roepen). De woning en de kamer bij de papa waren ook in orde.
De school is ook gecontacteerd geweest en ook daar stellen ze vast dat er een probleem tijdens het verblijf bij papa.
De agente heeft me gezegd dat de papa heeft geweigerd om vrijwillig hulp te zoeken voor zijn probleem.
Het dossier is nu opgestuurd naar het parket en mijn zoontje zou onder toezicht van de jeugdrechter komen. Dit houdt in dat de zaak binnekort zal voorkomen en ik en mijn ex daar aanwezig dienen te zijn.
Nu is mijn vraag heeft iemand als zoiets doorgemaakt, wat gaat de jeugdrechter beslissen in dit geval? Ik heb een advocaat gecontacteerd die met mij samen naar de rechtbank gaat en we gaan vragen of ik de volledige voogdij kan hebben over mijn zoontje. Is dit haalbaar?
Graag jullie ervaringen hierover, ik weet echt niet wat me te wachten staat. Ik weet wel dat ik niet wil dat er nog drugs gebruikt wordt in het bijzijn van mijn zoontje.

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten.
Bezorgde mama

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding