Mijn dochter en haar echtgenoot hebben beiden door hun beider scheiding heel wat bagage op hun schouders te torsen. Vooral mijn dochter heeft het financieel heel zwaar. Ze heeft zich ingekocht in de woning die ze indertijd met haar toenmalige echtgenoot had en heeft een heel zware lening omdat ze op de zwarte lijst bij de nationale bank staat vermeld al van tijdens het huwelijk, ze heeft al de schulden van haar ex-man afbetaald (om van het gedreig en getreiter af te geraken) en draagt daar nu nog steeds de gevolgen van. Ze zit in een vicieuze cirkel en ziet zich geen uitweg meer.
Ik ben eigenaar van een woning en heb een beetje spaargeld opzij staan. Ik zou eventueel de woning van mijn dochter kopen en het aan hen verhuren. Ze is toch enig kind en later is het sowieso allemaal voor haar. Ik ben 65jaar en zou wel een lening moeten aangaan, maar mijn dochter zou deze lening betalen als huur. In het bedrag van aankoop zouden we de openstaande schulden ook onderbrengen. Ik kan misschien lenen aan een veel lager tarief en dit zou voor haar een enorme ontlasting zijn.
Is daar een mogelijk toe denkt u, voor zo'n oplossing ?