je moet het hier niet van naaldje tot draadje uit te leggen, maar ik vraag me nu toch af hoe je je kinderen in gevaar kunt brengen door onveilig vreemd te gaan. Als je bedoelt dat je vriendin onveilige betrekkingen heeft gehad, dan kan ik je gerust stellen, SOA zijn niet overdraagbaar via gewoon dagelijkse omgang... Dus als je dat als argument probeert te gebruiken kan een rechter daar zelfs tamelijk geergerd door reageren. Want dan lijkt het dat je gewoon een reden zoekt om de moeder haar ouderschapsrecht te beperken. Niet doen hoor...
Ja ik geef toe, het klinkt wel een beetje als een reden zoeken... zeker in mijn positie.
Maar bij het woord onveilig, moest ik toch even gaan zitten.
Een mogelijk gevaar voor haarzelf en vervolgens voor mij is onbetwistbaar, en dan heb ik het niet over een bacterie die met een simpel medicijntje te verhelpen is maar denk ik al aan het ergste.
En hoe vaak kom je niet in contact met je kinderen, zoals speeksel bvb of bloed als ze zich pijn gedaan hebben.
Ik ben geen dokter en ken niet de lijst met (levens)gevaarlijke virussen, bacteriën, enz... met de bijhorende mogelijkheden van overdraagbaarheid maar moet er niet aan denken zeg..!
Zo zie ik het maar kan me idd inbeelden dat een rechter dit anders opvat, komende uit mijn mond.
Dank voor de reacties.