moeder juridisch dood?

egeltje
Topic Starter

moeder juridisch dood?

#1 , 25 jun 2013 16:48

mijn moeder is vorig jaar overleden.
Nu blijkt dat mijn vader nog steeds evenveel pensioen trekt als voor haar overlijden. Ze hadden nochtans geopteerd voor een gezinspensioen.
Ik heb met mijn vaders e-id ingelogd op de site van "mypension.be" en daar staat mijn vader nog steeds genoteerd als "gehuwd" (met mijn moeder, oef :lol: )

nu dien ik ook de belastingsbrief van mijn vader in. Ik heb een professionele login van tax on web en indien er een partner overleden is staan daar normaal 2 aparte aangiften en bij de aangifte van de overleden persoon staat er normaal "(nal.) Naam" (dus van nalatenschap). Dit is bij mijn ouders dus niet het geval: hun beide namen staan nog tesamen vermeld (alsof ze nog gewoon gehuwd zijn)

Is er een manier om te achterhalen of mijn moeder wel degelijk geschrapt is in het bevolkingsregister? De begrafenisonderner heeft haar overlijden aangegeven op het gemeentehuis en ik meen dat mijn vader daar toen ook een attest van gekregen heeft.
Aangifte in de successie is ook al gebeurd (en betaald)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jun 2013 19:40

Log eens in met de eid van uw vader bij het nationaal register.
Dan ziet u onmiddellijk of het overlijden werd geregistreerd of niet.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2602&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

egeltje
Topic Starter

#3 , 26 jun 2013 14:13

bij burgerlijk staat staat "gehuwd" , datum huwelijk, rijksregisternummer en naam van mijn moeder

wat nu? kan dit op het gemeentehuis van de woonplaats rechtgezet worden of van de plaats van overlijden?

Reclame

Vandebos

#4 , 26 jun 2013 14:16

Zo spoedig mogelijk naar de dienst bevolking van uw gemeente stappen. Idem voor pensioen en belastingen. Teveel betaalde pensioenen kunnen tot 60 maanden in het verleden worden teruggeëist.

Terug naar “Andere”