Kan ik geld terugeisen dat ik heb betaald voor ex-partner?

boniver
Topic Starter

Kan ik geld terugeisen dat ik heb betaald voor ex-partner?

#1 , 16 jun 2013 16:41

Kort samengevat, mijn expartner heeft in onze relatie toen een nieuwe wagen gekocht die we deels gebruikten. Ik heb deze wagen, vanaf dag 1 steeds betaald. (lening, verzekering, taksen enz.)

Toen we uiteen gingen zijn we dan ook overeen gekomen dat ik de wagen verder zou gebruiken, aangezien ik hier reeds alles voor had betaald. Ik ben dus ook blijven verder betalen.

Vorige maand heeft ze de wagen plots terug opgeeist, omdat die van haar stuk was. Ik heb hier niet moeilijk over gedaan, de lening staat namelijk op haar naam, ik heb dan ook onmiddellijk de betalingen stopgezet, platen uitgeschreven enz.

Ik heb daarna wel gevraagd om mij een deel van het geinvesteerde geld (daarmee bedoel ik enkel van de lening, +- 4800 euro) terug te betalen omdat ik eigenlijk een groot stuk heb betaald voor iets wat niet van mij is, maar dat ik wel mee heb gebruikt.

Ik heb hier een negatieve reactie op gekregen. Er is geen mogelijkheid meer tot een deftige afspraak hieromtrent.

Nu is mijn vraag, kan ik hier via het gerecht mee verder om toch een stuk van deze som terug te eisen? Ik kan vanaf de eerste tot de laatste dag alle betalingen aantonen aan de hand van mijn rekeningafschriften.

Bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boniver
Topic Starter

#2 , 21 jun 2013 19:24

Kan echt niemand me hiermee helpen? Ik weet gewoon niks anders waar ik terecht kan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2013 23:10

Op wie zijn naam staat de wagen? de factuur?
Blijkbaar was de wagen op uw naam ingeschreven maar dat wil NIET zeggen dat u de eigenaar van het voertuig bent.
Op wiens naam de lening staat zegt op zich niets over wie eigenaar is van de wagen.

U hebt er blijkbaar voor betaald maar er ook mee gereden.

Reclame

boniver
Topic Starter

#4 , 24 jun 2013 02:59

Bedankt voor je antwoord Fransiscus.
Lening op naam van de expartner alsook de factuur van de wagen.

Echter via mijn rekeningnummer steeds de lening betaald. Ik betwist niet dat ik ook met de wagen gereden heb. Ik vraag mij enkel af of ik een teruggave kan afdwingen van een deel van de totale som die ik reeds voor de wagen heb betaald die niet mijn eigendom is.

Mvg

Terug naar “Andere”