Onbetaalde schoolrekeningen

CindyODV
Topic Starter

Onbetaalde schoolrekeningen

#1 , 31 mei 2013 12:27

Hallo,
vandaag ontving ik via de post een aanmaning van de lagere school waar onze drie jongste kinderen naar school gaan dat er nog bepaalde rekeningen openstaan, deze rekeningen dateren van 2010 en ook van 2011 en 2012, nu geven ze normaal de rekeningen mee met de kinderen en zeggen ze zelf dat ze weten dat niet alle rekeningen thuis geraken ??? In totaal gaat het hem van alle drie onze kinderen over bijna 1000€ om te controleren of deze rekeningen al dan niet zijn betaald is een huzaren stukje aangezien de bank hier niet graag aan meewerkt(waarom ge dan al die kosten moet betalen is mij een raadsel).
Wij hebben hierover in de desbetreffende jaren nooit niet via de post noch aangetekend een aanmaning over gekregen kan dit zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2013 12:43

om te controleren of deze rekeningen al dan niet zijn betaald is een huzaren stukje aangezien de bank hier niet graag aan meewerkt(waarom ge dan al die kosten moet betalen is mij een raadsel).
Daarvoor krijg je toch rekeninguittreksels dacht ik?
Zelfs bij PC banking kan je vele jaren teruggaan, verschillend van bank tot bank.

Turaki

#3 , 31 mei 2013 12:51

Wat heeft de school juist gedaan? Gewoon gemeld dat er nog rekeningen openstaan, de openstaande terug meegegeven, of alle rekeningen meegegeven?

Reclame

CindyODV
Topic Starter

#4 , 31 mei 2013 14:58

@mava, ga maar eens 3 jaar terug in je rekeningsuitreksels op zoek naar een precies nummer....en neen met pc banking kan je een jaar teruggaan.
@Turaki, de openstaande rekeningen op één blad gecentraliseerd maar het zijn rekeningen van in 2010 en van 2011, we betalen normaal van zodra we een schoolrekening krijgen deze rekening, vandaar dat we het vreemd vinden dat we met openstaande bedragen staan, ik vind het zeer vreemd dat men een rekening aan een kind van 3 jaar meegeeft...

Franciscus

#5 , 31 mei 2013 17:21

Lagere school? Wat met het wettelijk gratis lager onderwijs
€ 1000
U houdt geen rekeninguittreksels bij...
Ook geen drie jaar?

eylis

#6 , 31 mei 2013 17:34

franciscus, het onderwijs is inderdeed gratis we hebben nooit facturen gekregen van de onderwijzers om hun loon te betalen. :-) Maar bijvoorbeeld wel voor voor/tussen/naschoolse opvang, maaltijden, de melkbedeling, de pedagogische uitstappen, aankoop schoolturnpak, fotocopies per trimester...en dat loop aardig op soms.

Franciscus

#7 , 31 mei 2013 21:28

Maar ook dat is beperkt.

boniver

#8 , 16 jun 2013 16:51

Betaal ze maar. Ik was 18 als ik deurwaarders aan mijn deur kreeg omdat mijn ouders mijn schoolrekeningen nooit hebben betaald!

Ik heb alles, plus de intresten kunnen betalen hoor. Want blijkbaar, was IK daarvoor verantwoordelijk omdat ik meerderjarig was en de rekeningen mijn naam vermeldden.

Niks verjaring aan.

eylis

#9 , 17 jun 2013 14:31

bonniver, niet te vergelijken jouw case met die van poster...
In jouw geval hebben jouw ouders wrschnlk de rekeningen en aanmaningen gekregen. Maar jij was meerderjarig: dus jij was degene die die aangesproken moest worden.
Poster heeft nooit facturen gekregen.

Terug naar “Andere”