blijven slapen in sociaal appartement

kurtiboy
Topic Starter

blijven slapen in sociaal appartement

#1 , 12 jun 2013 18:02

Hallo,
Mag ik blijven slapen bij mijn vriendin in een sociaal appartement? Ik heb mijn eigen domicile waar ik mijn huis huur maar volgens de wijkagent ga ik ambtshalve geschrapt worden op mijn domicile omdat ik soms in de week blijf slapen bij haar. en dat gebeurd alleen maar als zij de late schift heeft en maar om 23u30 thuis is. Ik kan dan moeilijk nog naar huis rijden als het zo laat is want ik moet s'morgens zelf om 3u30 beginnen. :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2013 18:12

Als u daar een eigen bed hebt staan en meerderjarig bent. :D
Neen, klopt niet wat de wijkagent zegt.
Het is en blijft uw hoofdverblijfplaats ook al zou u enkele maanden bi uw vriendin blijven slapen.
Mijn ouders blijven van ongeveer Pasen tot september op hun buitenverblijf en dit zonder enig probleem.
Als de wijkagent u maar weet zitten en u telefonisch kan bereiken kan er geen probleem zijn.

Mocht de wijkagent toch een probleem maken ... laat hier dan maar iets weten.
U kan altijd een praatje gaan maken met zijn directe overste (teamleider - een hoofdinspecteur) of met zijn dienstoverste ( teammanager een commissaris).
Evenzo bij de dienst bevolking van uw gemeente (diensthoofd bevolking)

Onderrichtingen ministerie binnenlandse zaken - dienst bevolking

"""
Overeenkomstig artikel 1 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten, moet elke persoon ingeschreven worden in de registers van de gemeente waar hij zijn hoofdverblijfplaats gevestigd heeft. De bepaling daarvan is gebaseerd op een feitelijke situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in de gemeente gedurende het grootste deel van het jaar.
Deze vaststelling gebeurt op basis van elementen zoals de plaats waarheen de persoon gaat na zijn werk, het gewone verblijf van de echtgenoot of van de andere leden van het huishouden, het energieverbruik, de telefoonkosten, enz.

Het volstaat niet dat iemand enkel de bedoeling uit om zijn hoofdverblijfplaats op een gegeven plaats te vestigen om de inschrijving als hoofdverblijfplaats te rechtvaardigen. Om de realiteit van de verblijfplaats na te gaan, wordt er immers door de gemeentelijke overheden een onderzoek uitgevoerd, waarvan de modaliteiten moeten worden vastgesteld door een gemeenteverordening krachtens artikel 5 van de wet van 19 juli 1991.

Het begrip van fictieve woonplaats is niet reglementair; de vaststelling dat een woning geen hoofdverblijfplaats is, betekent, naargelang het geval, een weigering tot inschrijving, een inschrijvingsprocedure in een andere gemeente, een afvoering van ambtswege of een afvoering voor de vreemdeling. """

kurtiboy
Topic Starter

#3 , 12 jun 2013 20:49

Vanaf morgen ga ik da eens verder kijken of bij zijn overste gaan denk ik want die staat als burger recht over mijn deur he!!!! ik heb het wel gefilmd hoor dat ik iets heb als bewijs want je kent die mannen nooit he politie uw vriend zeggen ze dan!!!!!
En mag ik overnachten bij mijn vriendin die woont in een sociaal appartement? Ik heb al verschillende versies hoort de 1 zegt van wel een dag of 2 per week en de ander zegt niet.
Blijkbaar zoekt die wijkagent mij want die doet nie anders dan mijn stalken!!!!

Reclame

Franciscus

#4 , 12 jun 2013 21:04

Wie staat over uw deur??
Zoals ik heb geschreven eigen bed en meerderjarig 8_)
Natuurlijk wel enkel uw vriendin kan u de toegang weigeren om te blijven slapen.
Trouwens wanneer stelt die wijkagent dat vast?

Indertijd met de betrapping op heterdaad voor overspel.
Geen huiszoeking kan na 21 uur en voor 5 uur.
Dus zelfs de politie die voor de deur staande de overspelige zag binnengaan bij zijn minnares om 21.01 en eveneens zag buitengaan om 04.59 kon geen wettelijke vaststellingen doen.

Dat de politie de elektriciteit afzette en dan de wekker niet op tijd afliep dat is urban legend. :D
Net zoals de blote overspelige die op het dak vluchtte en zich verschool achter een schoorsteen..... :mrgreen:

kurtiboy
Topic Starter

#5 , 12 jun 2013 21:25

Het is niet voor overspel he het is omdat het een sociale woning is en dan mag er blijkbaar niemand blijven slapen die daar niet gedomicileerd is.
Die wijkagent staat voor mijn deur!!

Franciscus

#6 , 12 jun 2013 21:31

Niet goed verstaan.....was om wat voorbeelden te geven.

En waar staat dat? Daarbij de wijkagent werkt NIET voor een sociale woningmaatschappij maar is een staatsambtenaar.
Hij van vaststellingen doen die tegen de wet zijn.
Iemand die ergens woont beslist zelf over wie daar verblijft en blijft slapen.
Niemand maar dan ook niemand kan dat verbieden.

Staat de wijkagent NU voor de deur.... wel het is nu 21.30 dus nu elke vaststelling is volstrekt waardeloos u mag daar zijn zolang uw vriendin daar toestemming voor geeft.
U hoeft niet open te doen en u mag een gesprek opnemen ...iemand filmen is daartegen niet direct toegelaten.

kurtiboy
Topic Starter

#7 , 12 jun 2013 21:44

ik film en trek foto's van in de living en hij staat achter een maserati ik trek een foto van die wagen he en zag plots dat hij er stond :)
Bestaat daar een reglement over dat blijven slapen bij een vriendin die in een sociale woning woont?

Franciscus

#8 , 12 jun 2013 22:02

In het contract van uw vriendin zal staan dat er niemand mag ingeschreven worden ZONDER toestemming van de sociale maatschappij.
Dit gezien de huur berekend zal worden op inkomen van inwonenden.
Als u daar zou verblijven op permanente basis dan begaat uw vriendin een fout die voor haar gevolgen zal/kan hebben gaande van ontbinding contract tot een verhoging met terugwerkende kracht van haar huurgeld en een boete....
Maar zoals reeds gezegd vaststellingen IN de woning na 21 uur en voor 5 uur kunnen wettelijk niet.
Om binnen te komen heeft de politie ( er zijn uitzonderingen) een bevelschrift nodig.
En zoals reeds geschreven de woning is onschendbaar art 15 grondwet : De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.

Wat gaat die wijkagent dan doen? U kan daar toch om weet ik welke redenen zijn?

Het is de wijkagent van de woning van uw vriendin en hij is op dit ogenblik voor de deur van haar appartementsblok?

kurtiboy
Topic Starter

#9 , 12 jun 2013 22:13

nee voor mijn deur en ben er net bijgeweest en hij zegt dat hij toestemming heeft van het ministerie om mij te controleren of ik wel daadweekrlijk woon in mijn huis. Heb gezegd dat hij er lang ging kunnen staan en heb hem een kop koffie aangeboden en is beginnen zagen tegen mij. Nen mens is dan eens vriendelijk

Franciscus

#10 , 12 jun 2013 22:21

Gezien dat hij u heeft gezien is dat één controle waar hij moet schrijven dat u daar was.

Maar u zegt ministerie?
Wijkinspecteur doet onderzoek op vraag van GEMEENTE. Als hij zegt op vraag van ministerie ... welk en op basis van welke wetgeving? Het kan hoor maar dan moet er een reden voor zijn.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... _a_1_ab5e2" onclick="window.open(this.href);return false;
eens lezen

mava105

#11 , 13 jun 2013 11:37

Wijkagent is toch geen ex-vriendje van uw vriendin? :lol:

Terug naar “Andere”