vader betaald allementatie meer ziet kind niet meer

sitokiah
Topic Starter

vader betaald allementatie meer ziet kind niet meer

#1 , 12 jun 2013 15:46

ok ik zit met een vraag mijn vriend heeft ongeveer 10 maanden geleden zijn zoontje opgegeven van hem nog te zien ( wegens omstandigheden... ik wil mij hier niet verder over uitbreiden want ieder heeft hier zijn eigen mening over)
in hun contract staat ivm de regeling van het kind dat die met wederzijds akkoord gaat (dus als ik het goed versta is mijn vriend ook niet verplicht zijn zoontje te gaan halen)

mijn vriend betaald nog wel elke maand zijn allementatie voor zijn zoontje

nu is de vraag eigenlijk wij kregen sinds kort zijn ex aan de lijn en die beweerde dat ze naar de politie was gegaan omdat wij de kleine niet komen halen en dat wij de politie dus over ons vloer gaan krijgen samen met het gerecht. ik vind dit eigenlijk enorm raar dat de politie effectief voor zoiets tot bij ons zal komen heeft er hier iemand misschien ervaring mee of weet iemand of dit wel of niet zou kunnen kloppen ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 12 jun 2013 18:52

Omgangsrecht is een recht, geen plicht.
Zolang de vader alimentatie betaald zoals vastgelegd, is er niets onwettigs.
Hij is niet verplicht zijn kind af te halen.

onderstaand linkje naar pdf documentje van politiezone Brakel, war voor de rest van de gemeenten ook wel zal tellen denk ik.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6952Wipzyw

Reclame

Terug naar “Andere”