Te weinig verdienen voor studietoelage

denn1svc
Topic Starter

Te weinig verdienen voor studietoelage

#1 , 16 mei 2013 22:45

Ik heb wettelijk gezien een volledige werkloosheid en studeer aan een hogeschool onder het statuut van zelfstandig student met een vrijstelling van de RVA.

Sinds januari dit jaar werd mijn werkloosheidsuitkering verlaagd naar een dikke 400 Euro per maand. Hierdoor zal ik niet in aanmerking komen voor een studietoelage voor het schooljaar 2013-2014, want ik verdien te weinig (< 6161,46 Euro/jaar).

Bovendien heb ik navraag gedaan bij de RVA of ik mag bijverdienen tijdens mijn werkloosheid. Dit mag dus niet want dan speel ik mijn uitkering definitief kwijt. Tenzij het op een 'occasionele' wijze zou zijn, 3-4 dagen per maand gaan werken zou hier al niet meer onder vallen is mij verteld.

Zoals u merkt zit ik tussen twee lastige situaties in. Mijn vraag is dus of er oplossingen zijn hiervoor waardoor ik toch op één of andere manier aan een (soort van) studietoelage kan geraken?

Ik heb deze toelage echt nodig en dit is nog maar eens een gat in de Belgische wetgeving vind ik.

UPDATE: Ik heb dit gevonden in een document van de RVA zelf Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
woody22

#2 , 29 mei 2013 15:05

naar het OCMW gaan die passen de rest bij

Reclame

Terug naar “Andere”