Kan dit zomaar?

Stefanie91
Topic Starter

Kan dit zomaar?

#1 , 23 mei 2013 17:02

Goedendag,

In 2011 ben ik weggegaan bij mijn ex-partner, vader van onze dochter (16.02.2010),
Dit omwille vanzijn agressie en druggebruik. Ik stond "manier van spreken" op straat,
Daar ik en dochter onderdak hadden bij mijn moeder, dit ging niet goed, qua financieel
En er was geen plaats.
Van hieruit ben ik bij een vriendin en haar partner gaan logeren, in afwachting van een
Eigen woonst. Ondertussen was jeugdcomite ingelicht via politie, en hebben dochter zomaar
Geplaats in een ckg, km's ver van ons, waar ik maar dagbezoeken mocht hebben.
Vanuit het ckg is zij in een pleeggezin terecht gekomen, dit omwille van haar te beschermen tegen het kwade,
Nooit heb ik haar wat verkeerd gedaan, NOOIT, tot Eind 2012 heb ik een zware periode gehad, depressie, financieel eronder door, en kon op dat moment niet vooruit in mijn leven, nu alles achter de rug is, vraag ik mijn dochter weer, hier doen ze moeilijk om, ze zeggen dat ik een lange tijd niet naar om om gekeken heb, en dat ik mijn dochter zomaar niet zien kan.
Vorige maand, kreeg ik nog een brief toegestuurd dat de pleegzorg weer eens met 1 jaar word verlengd!!!!!!!!!!,
Comité is toch vrijwillige hulp, waarom word er hier dan niet gekeken naar mijn situatie van nu, en waarom word er niets overlegd met mij??????
Kunnen zij dit zomaar beslissen??

We heben destijds, op 29 november 2010 een papier opgemaakt, waar het volgende op staat:

Overeenkomst tussen ..... (alle partijen) .........
Alle bij deze overeenkomst betrokken personen bevinden zich tot wat hierna bolgt.

1.Het comité bijzonder jeugdzorg Hasselt coördineert verder de hulpverlening voor (DOCHTERS NAAM) op vrijwillige basis.
2. De partijen zijn akkoord met een tijdelijke pleeggezinplaatsing van minimum 1 jaar.
3. Moeder (ik) engageert zich om in die periode haar persoonlijke problemen op te lossen zodat zij (Dochters naam) opnieuw kan opvangen.
4.moeder zal positief blijven meewerken met het pleeggezin en het comité hasselt.
5. In afwachting van een pleeggezin blijft (DOCHTERS NAAM) in het CKG en loopt ook thuisbegeleiding bij moeder door.

Nu ik na al die jaren, al maaanden lang het goed heb, ik er nog steeds geen afspraak gemaakt rond de bezoeken bij mijn dochter.
Ik heb het financieel goed nu, en ga er een advocaat opzetten, ik vertrouw de vrijwillige hulp niet meer, ze raken je op u zwakke punten, en boren je de grond in, zodat zij een excuses hebben om het kind onder hun hoede te houden, ... grr!!!

Heft er ook iemand ervaring met zulk situtie.?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2013 19:37

Hebt u een adres waar u woont?
Comité Bijzonder Jeugdzorg ...
Was dat een beslissing van de jeugdrechtbank?

Stefanie91
Topic Starter

#3 , 23 mei 2013 22:18

Er is nergens een jeugdrechtbank geweest,
CBJ is toegewezen door de politie die er de dag aanwezig waren, dus de dag dat ik vertrok met mijn ex-partner, de biologische vader van dochter,
Er was huiselijk geweld, en vandaar is het begonnen, dan zijn ze mij tot in de puntjes gaan controleren, financieel, verleden, etc. ....
Kan mijn verlede, of het verleden van mijn nieuwe partner, hier ook wat in mee spelen, Komaan, omdat ik vroeger kn en instelling plots gedumpt werd omdat mijn moeder mij niet wilde, wilt niet zeggen dat ik mijn dochtrr zomaar laat plaatsen, ik ben nu al 2jaar bezig, en als het moet zal ik nog jaren voor haar vechten.

Mvg

Reclame

Stefanie91
Topic Starter

#4 , 23 mei 2013 22:21

Oeps wat vergeten,

Tuurlijk heb ik al en adres, al 1,5jaar.

Ik ben met alles in orde, zelf al een kinderkamer enal heb ik, alles om har te doen ontwikkelingen,
Maar hier komen ze niet eens naar kijken, dossier zitnin limburg en ik woonachtig in oost-vlaanderen,
Kan haar dossier niet overgebracht worden naar oost vlaanderen?

Terug naar “Andere”