Kinderen onttrekken aan leerplicht voor een lange reis

Jabo
Topic Starter

#1 , 27 apr 2013 07:36

Hoi allen,
Wij zijn van plan om een 10Maanden lange reis te gaan maken per zeilboot. Wij hebben 2 kinderen (7 en 10 jaar) die mee zullen gaan.
Mijn vrouw is lerares en wij willen de kids zelf aan boord les geven.
Hoe krijg ik toestemming (tav de leerplicht) om dit te realiseren?
Bedankt alvast,
Jabo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 27 apr 2013 10:05

Ongeveer één seconde zoeken levert dit op:http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/f ... efault.htm

[Niet ter zake doende commentaar op mentale capaciteit echtgenote poster verwijderd:Vandebos]
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jabo
Topic Starter

#3 , 27 apr 2013 12:56

Ongeveer één seconde zoeken levert dit op:http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/f ... efault.htm
:lol: Ik heb nooit geschreven dat zij lerares in België is :shock: . Wij zijn, als ik het (nog) zo mag omschrijven, een Europees gezin.
Bedankt voor de link.
Jabo

Reclame

artemis

#4 , 23 mei 2013 14:24

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat hier een discussie losbarst over de pros en de cons van het meenemen van je kinderen op een lange wereldreis en hen intussen zelf les te geven. Hoe dan ook is dit iets wat meer en meer jonge ouders dromen om te doen en je hoeft niet eens leerkracht te zijn om je kinderen zelf les te kunnen geven.

Alleen jammer dat de titel wat ongelukkig is
Het woord 'leerplicht' ware hier beter vervangen geweest door het woord 'schoolplicht', want dat is precies waar de vraag over gaat: Hoe te voldoen aan de leerplicht van je kinderen wanneer je ze een jaar niet naar school laat gaan. En niet hoe ze te onttrekken aan de leerplicht.

Oude Belg

#5 , 23 mei 2013 14:36

Het woord 'leerplicht' ware hier beter vervangen geweest door het woord 'schoolplicht', want dat is precies waar de vraag over gaat:
Zou me verwonderen. Er is leerplicht, maar schoolplicht bestaat in België niet meer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis

#6 , 23 mei 2013 14:46

inderdeed, je mag en kan thuisonderwijs geven.
zelfs op de boot :-)

Terug naar “Andere”