trouwen met nieuwe partner,ex houd ons aan het lijntje

`nikki
Topic Starter

trouwen met nieuwe partner,ex houd ons aan het lijntje

#1 , 13 apr 2013 16:40

beste mensen

wij zitten hier met een ingewikkelde situatie
ondanks we al met 2 advocaten gesproken hebben,zal ik graag hier nog is een mening horen
mijn partner bezit een huis met zijn ex
ze is dus medeeigenaar van het huis
ze is al een tijdje aan het zeggen,dat ze wilt verhuizen,(ze hebben onderling afspraken gemaakt,)dus hadden ze afgesproken voor wanneer het zal zijn
omwille wij een kindje samen hebben en willen trouwen,zijn ze overeengekomen ,dat zij uit het huis gaat
maar deze persoon is ons toch wel wat voor de gek aan het houden
mijn partner zijn domicilie is nog steeds bij hun in het huis
nu
de woonst van mij is opgezegt,de trouw staat voor de deur en de ex wilt nu niet verhuizen
zo dus,een probleem
ik had met advocaten gesproken en ze zeiden dat ze idd mij kan weigeren,als ik in het huis wil gaan wonen
maar nu de trouw er is,is het een ander verhaal
de advocaat zei,dat ze na het huwelijk mij niet kan weigeren,omwille ik onder de hoedanigheid van mijn partner dan ben
vredegerecht zal er nu zeker komen
oke,ik weet nu van 2 advocaten dat ze idd niks kan doen,maar wou hier even ook nog is horen,want heb een kindje en kan dit soort spelletjes echt wel missen

alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2013 22:26

Uw partner is uit de echt gescheiden en zijn ex woont in hun woning?

Dan denk ik niet dat u in die woning zal gaan wonen als zijn ex daar niet mee akkoord is en de woning niet aan uw partner werd toebedeeld in het kader van de vereffening en verdeling. Tenzij er over de gemaakte afspraken bewijzen zouden bestaan ...

`nikki
Topic Starter

#3 , 14 apr 2013 07:37

Bedankt voor de reactie
Neen ze zijn nooit gehuwd geweest
Er is ook niks via een rechter besloten
Enkel dat ze dus beiden eigenaar zijn

Het feit is gewoon, dat ze er echt wel een spel van maakt
Zeggen oké ,ik verhuis ,hier wordt alles opgezegt, om na het huwelijk dan daar te wonen
En dan dit alweer
Dus stap 1 het vredegerecht zie ik er wel aankomen

Reclame

eylis

#4 , 14 apr 2013 10:48

Wat je eerst moet doen: trouw met je partner: dan zijn jullie wettelijk in de echt verbonden en getrouwde mensen moeten mogen samenwonen :-)

- de ex van je partner woont er nog en je partner niet meer (maar zijn domiclie is nog steeds op dat adres) en jullie willen in het huis wonen:
Eerst het volgende uitproberen:
Je partner vertelt aan zijn ex dat volgende maand zijn wettige echtgenote bij hem komt wonen. Ex heeft altijd verteld dat ze wil verhuizen, wel dat kan ze dan nu doen. . Wellicht zal er dan wél een duidelijk antwoord komen. Wettelijk gezien kan ze zich niet verzetten tegen het feit dat je partner zijn wettige echtgenote bij hem komt wonen. Het is zelfs verplicht :-)
Om de druk op te voeren als het echt niet vordert: advocaat inschakelen die contact neemt met de ex:
met het voorstel of zij in het huis wil wonen (en alle kosten op zich neemt) ofwel jullie
ofwel instemmen met voorlopige onverdeeldheid (5 jaar) ofwel jullie kopen haar uit. Met de melding: als ze zich niet kan vinden in één van de 2 voorstellen, wordt de gedwongen verdeling via het gerecht opgestart. (openbare verkoop waar jullie ook op kunnen bieden)

Er zijn immers 2 zaken op te lossen, die eigenlijk los van elkaar staan;

De domiciliering: wie zal er wonen en de verdeling van het onroerend goed:
Het bezit van een goed impliceert niet het woonrecht.

`nikki
Topic Starter

#5 , 14 apr 2013 12:37

Dank.u voor de reactie
Ja de trouw is al paar maanden geleden.vast gelegd
Dus zal gebeuren.
Verder zullen.we idd moeten zien, wat het.beste is
Maar ik vindt wel ,dat er nu iets.moet gebeuren.want zo gaat het niet meer

Terug naar “Andere”