Mogen vrouwen half naakt op straat rondlopen?
Wat moet wel en niet bedekt zijn om zonder risico in het openbaar te mogen verschijnen?
Dank voor het antwoord.
-D
Wat toelaatbaar is volgens de "openbare orde en goede zeden" is nergens nauwkeurig omschreven (tenzij in sommige politiereglementen), en hangt vaak af van de context. Blote borsten op de fiets in een stad zal snel afgelopen zijn, op het strand kan het op sommige plaatsen wel, op andere dan weer niet.Ik zal mijn vraag herformuleren.
Mag een vrouw met blote borsten in het openbaar rondlopen?
Ik vraag dit enkel en alleen ter informatie.
Mijn vrouw en ik weten er geen antwoord op en daarom heb ik een forum gezocht waar ik misschien een antwoord zou kunnen krijgen.
Als voorbeeld:
Mag ik met mijn vrouw deze zomer gaan fietsen in het stad terwijl zij geen bovenstuk draagt om haar borsten te bedekken. (topless)
Wat is volgens de "openbare orde en goede zeden" toelaatbaar op dit moment?
Ik denk niet dat de dames die mee protesteerden voor de vrijlating van Amina een boete kregen omdat ze topless op straat liepen?Het was helemaal niet de bedoeling om dit in de praktijk te doen. Ik gaf enkel een voorbeeld.kuis kuis: Vandebos
We hadden beide geen idee of dit toegelaten zou zijn of niet na het kijken van een reportage in new york.(waar dit blijkbaar geen probleem was.)