ang gegevens

alexlebleu
Topic Starter

ang gegevens

#1 , 20 mar 2013 01:35

enkele maanden geleden werd ik aangehouden voor slagen en verw. aan familie. ik werd hier zonder gevolgen van vrij gesproken maar vraag me af hoe lang mijn gegevens in het ang blijven of als die wel verwijdert worden.En zoja welke gegevens. En zou mijn aanwezigheid in dit bestand ook gevolgen hebben voor het vinden van bepaald soort werk? (bewaking en dergelijke..)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 20 mar 2013 08:00

Hallo,

Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde mee gemaakt.
Ik had ooit een dokter geslagen, spijtig genoeg in alle opwelling en emotie van een diagnsose die fout werd gesteld door hem.
Ik had onmiddellijk spijt maar ja.

Dit is afgehandeld via een alternatieve maatregel: gesprek met die arts en bij een psycholoog gaan.

Toen ik 3 jaar later een attest model 2 nodig had om te werken met minderjarigen stond er op dat dit geweigerd werd.
Na telefonisch contact met de commissaris, die me wel begreep, zei ze me om dit te bespreken met de werkgever.
Heb dit gedaan en alles is in orde gekomen.

Ook de jaren nadien, als ik het attest nodig had, was er geen probleem meer.

Als er bij jou een rechtszaak van gekomen is en je bent vrij gesproken, kan dit zoals bij mij misschien nog wel een kleine moeilijkheid zijn bij dergelijk attest.

Wacht af of het er effectief opstaat en mocht het zo zijn, bel even met de dienstdoende commissaris voor deze zaken en bespreek wat mogelijk is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2013 12:26

Is er een rechtszaak geweest?
Bent u door de raadkamer buiten vervolging gesteld
Of werd de zaak geseponeerd?
enkele maanden geleden en nu al vrijgesproken lijkt me quasi onmogelijk.
ANG is de Algemene Nationale Gegevensbank. Deze gegevens worden tot 5 jaar bijgehouden.
Maar mogelijkheid dat u al naargelang beslissing al uit het systeem bent....
Bent u zeker dat u in ANG vermeld bent?

Reclame

float
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 mar 2013 19:11

We wachten al jaren op een uitvoeringsbesluit die de bewaringstermijn regelt voor de opname van gegevens in deze databank.
In se kan je best een verzoek sturen naar de commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer om te laten nakijken of alle gegevens die zijn opgenomen nog wel relevant zijn.

alexlebleu
Topic Starter

#5 , 21 mar 2013 16:25

zaak geseponeerd moest wel fotos en vingerafdrukken nemen

alexlebleu
Topic Starter

#6 , 22 mar 2013 21:39

niemand nog een idee?

Franciscus

#7 , 22 mar 2013 22:22

Antwoord is door mij en float gegeven.
Dus geen strafvervolging .... opletten een sepo wil NIET zeggen dat u in de toekomst toch niet kan vervolgt worden. Het is geen 'buitenvervolgingstelling'.
Gezien in ANG zal indien u een functie ambieert waar een moraliteitsonderzoek moet gebeuren deze indo zeker meegenomen worden.
Trouwens het parket heeft ook de gegevens zij maken evenzo een lijst van alle feiten waar u in betrokken bent geweest.

alexlebleu
Topic Starter

#8 , 23 mar 2013 00:40

maar ja als het ang regelmatig wordt uitgewist zal dit niet voor eeuwig zijn neem ik aan.

Ik vindt het gewoon stom dat voor iets eenmalig dat je er de komende 20 jaar last van zult hebben.

Franciscus

#9 , 23 mar 2013 16:47

Lees mijn eerste bericht aub.

alexlebleu
Topic Starter

#10 , 23 mar 2013 22:26

bedankt voor de info

alexlebleu
Topic Starter

#11 , 04 apr 2013 14:41

worden de vingerafdrukken en foto's na vijf jaar nog bewaard of worden alleen de feiten verwijdert?

Terug naar “Andere”