Opvanghuis en vandaar uit het kind meegeven???
ZEKER niet doen ... die opvanghuizen dienen ten allen tijde anoniem te blijven dus plaats mag niet bekend gemaakt worden.
Dit klopt ze moesten ergens anders afspreken om het kindje mee te geven
'Te zien' zou op een neutrale plaats kunnen gebeuren waar ook moeder aanwezig is en enkele andere personen die voor de veiligheid van moeder en kind kunnen instaan.
Want zolang er geen vonnis is hebben beide 'ouders' evenveel rechten op het kind.
Waarvoor dank ik heb dan ook juist gebeld en haar deze mededeling gedaan waarbij ik ook vermeld heb niet te weigeren maar af te spreken op neutraal terrein met genoeg omstaanders zoals een openbare plaats of station cafetaria
Is er tussen de advocaten een afspraak of is die er niet?
Als ik me niet vergis is er een week geleden een eerste contact geweest met de pro deo.
De vriendin heeft vandaag zelf gebeld met de vraag wat te doen met de eis van de vriend ,dus bij haar weten is er nog geen afspraak tussen beiden.
Ik heb nog eens juist gevraagd wat er gezegd geweest is en mijn eerste post was juist.
Zo konden ze kijken hoe goed de geloofwaardigheid was van de vriend om op basis daarvan later een termijn te eisen voor het bezoekrecht,maar ze vreest zoals ze eerder vermelde aan de pro deo dat als de vriend het kind niet terug brengt een klacht bij de politie niet veel zal uithalen
Is er aangifte gedaan bij politie inzake IFG (intra familiaal geweld)?
Nee geen pv laten opstellen.
Wel is er een paar dagen ervoor een interventie geweest van de politie bij hen thuis.
In het opvangcentrum is er wel blijkbaar gemeld aan de politie dat ze momenteel daarverblijft en heeft de dokter van het centrum een medisch attest opgesteld met de hematomen op het moment van vaststelling en de kneuzingen
hier de definitie
2.1 Begripsomschrijving
Intrafamiliaal geweld (IFG)
- iedere vorm van fysiek, seksueel, psychisch op economisch geweld
b) de echtgenoten of personen
die samenwonen of samengewoond hebben en
die een duurzame affectieve en seksuele relatie onderhouden of onderhouden hebben
de bloedverwanten in de nederdalende en opgaande lijn van de partners of van één van hen
die bij hen wonen of gewoond hebben
met geweld word bedoeld:
a) alle strafbare gedragingen die door een daad of een verzuim schade berokkenen aan de benadeelde persoon (fysiek, seksueel, psychisch, economisch)
b) niet-strafbare gedragingen, onder gelijk welke vorm
de relatie verdachte/slachtoffer is bepalend om een misdrijf te definiëren als intra-familiaal geweld.
Bij mijn weten voldoet ze aan bovenstaande quotte
mvg,