Belgisch nationaliteit aanvraag wet van 2013 is changed?????

nazmul
Topic Starter

Belgisch nationaliteit aanvraag wet van 2013 is changed?????

#1 , 15 mar 2013 10:40

Geachte,

Belgisch nationaliteit aanvraag - die wetgeving in 2013 veranderd? Omdat ik had 2012 october een papier van oude wet, nu niet meer geldig.
- wat is the 2013 nationaliteit aanvraag wet voor vreemdelingen
- ik ben naar stadhuis gewest altijd nationaliteit aanvraagen doen is nit welkom, die mensen van kaantoor geef ook geen
fischen

Ik ben in Belgium van 2003. Nu naar stadhuis gewest en zegt mij 2013 is andere wet. Maar gevraagt aan mij:

1) geborte akte (die stadhuis zelf heeft ook)
2) nationalitiet bewijz (die heeft stadhuis ook, anders hoe leef ik hier van 2003?)
3) taal curses bewijz of opleiding (in 2004 ik had curses volgt, maar ik ben niet geslaagd, is het acceptable? )
4) diploma bewijz van belgium (ik heb diploma van London Guildhall university UK. maar zegt het is niet geldig voor belgium!!!!)
5) werk bewijz van 4 of 5 jaar (ik werk van 2003 al)

Is dit normaal lijst in 2013 voor nationaliteit aanvraag??? Is daar geen officiaal bewijz wat is correct nodige informatie die ik moet zorgen??? Is er een wet bewijz dat 2013 welke article zegt die papieren moet mij brengen?

Warrom is het nationaliteit aanvraag zo annonymous/vreemd/niet welkom/vriendelijk bij stadhuis zelf?? Het lijkt altijd nationaliteit aanvraag is niet duidelijk uitleg woord in stadhuis.

Kan iemand mij die wet geving laat het zien a.u.b??? Zo dat ik kan zelf naar stadhuis gaan met een official wetgeving bewijz.

Hoogachtend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 15 mar 2013 10:50

Vanuit welk land bent u naar België verhuisd? En welke nationaliteit hebt u? Dit maakt een verschil uit in de in te vullen documenten.

Which country did you reside in before moving to Belgium, and which nationality do you currently have? As this does make a difference in the documents you need to apply for.

nazmul
Topic Starter

#3 , 15 mar 2013 11:23

Mijn nationaliteit is Bangladeshi. Ik was hier in Belgium gehuwed, nu ben ik weduwnaar + vader van een minderjarig kind (van mijn echtgenote).
- door vredegerecht ben ik voogd gewoorden van minderjarig kind

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2013 11:33

Vind niet direct de wetgeving.
Welke nationaliteit had uw vrouw en heeft uw kind?
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... aspx?id=82" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emnbelgium.be/nl/nieuws/nieu ... t-goedgeke" onclick="window.open(this.href);return false;

nazmul
Topic Starter

#5 , 15 mar 2013 11:47

Mijn vrouw + kind is belgisch (geboren in Heverlee/LEuven). Ik ben geboren in Bangladesh dhaka.
- dus ik ben ouder van Bangladesh / Dhaka, vader van Belgisch zon (welke wetgeving volgd voor mijn nationaliteit dan?)

Franciscus

#6 , 15 mar 2013 11:59

Via hier krijgt men wel de nieuwe regelgeving:
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... x?id=17858" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... x?id=18426#" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... spx?id=107" onclick="window.open(this.href);return false;

patjebrussel

#7 , 15 mar 2013 13:19

Ben je al naar het OCMW geweest ? Daar hebben ze een juridische dienst die je kunnen helpen.

Volgens de links van Fransiscus (ik denk voor u van toepassing) :

5 jaar wettelijk verblijf in België en gehuwd met Belg of ouder van een Belgisch minderjarig kind
De vreemdeling moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
meerderjarig zijn,
5 jaar wettelijk verblijf in België hebben,
op het moment van de aanvraag een verblijfsrecht van onbeperkte duur hebben,
zijn taalkennis bewijzen,
aantonen dat hij gehuwd is met een Belg (waarbij de echtgenoten ten minste 3 jaar in België hebben samengeleefd) OF dat hij ouder is van een Belgisch minderjarig kind,zijn maatschappelijke integratie bewijzen door:
een diploma of getuigschrift van minimum het hoger secundair onderwijs OF
het bewijs dat men een beroepsopleiding van minimum 400 uur heeft gevolgd EN
de voorbije 5 jaar minimum 234 als werknemer gewerkt heeft of in het kader van een zelfstandige beroepsactiviteit minstens 3 sociale kwartaalbijdragen heeft betaald OF
het gevolgd hebben van een inburgeringscursus.
Voor deze categorie geldt geen voorwaarde van economische participatie.
Deze voorwaarde komt indirect wel terug voor de echtgenoot van een Belg of de ouder van een minderjarige Belg die zijn maatschappelijke integratie met een beroepsopleiding wil aantonen aangezien deze persoon ook zal moeten aantonen dat hij gewerkt heeft.

_____
En ze MOETEN je daar helpen. Over welke gemeente spreken we hier ?

nazmul
Topic Starter

#8 , 15 mar 2013 15:02

Per vraagje hier onder a.u.b:

###De vreemdeling moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
meerderjarig zijn
> 30+

5 jaar wettelijk verblijf in België hebben,
> woon hier sinds 2003 (4 jaar advocaat daarna 2007 gehuwed)
> 10 jaar in Belgie maar stadhuis leez mij als 6 jaar (4 jaar is in the lucht of zo, ik vind het discriminatie van stadhuis administratie, maar ik heb loosgelaten "let it go")

op het moment van de aanvraag een verblijfsrecht van onbeperkte duur hebben,
> 5 jaar permanent kaart heb ik altijd

zijn taalkennis bewijzen,
> na gehuwed zijn met belgisch vrouw, heb ik taal gelerd met haar, zondar school te gaan
> hoe moet ik dit bewijzen nog?? trowboekje?? 2006 ben ik getrouwed 2012 mijn echtgenote overleden

aantonen dat hij gehuwd is met een Belg (waarbij de echtgenoten ten minste 3 jaar in België hebben samengeleefd) OF dat hij ouder is van een Belgisch minderjarig kind,
> gehuwd en echtgenote is overleden
> ourder ben ik van minderjarig kind ook

zijn maatschappelijke integratie bewijzen door:
een diploma of getuigschrift van minimum het hoger secundair onderwijs
> Diploma heb ik van Microsoft networking + University in London (B.S.C) maar stadhuis zegt vaandag, het is niet geldig voor Belgie??
Moet ik terug 3 jaar studeren naar Belgisch Universitieit voor mijn ICT diploma's!!!!!!

OF
het bewijs dat men een beroepsopleiding van minimum 400 uur heeft gevolgd
> ik werk al jaaren zonder "beroepsopleiding" ik ben al professional computer programmeur.

EN
de voorbije 5 jaar minimum 234 als werknemer gewerkt heeft of in het kader van een zelfstandige beroepsactiviteit minstens 3 sociale kwartaalbijdragen heeft betaald OF
het gevolgd hebben van een inburgeringscursus.
> 234 dagen of iets anders bedoelt uw? ik heb werkt meer dan 5 jaar ja als werknemer.

Voor deze categorie geldt geen voorwaarde van economische participatie.
Deze voorwaarde komt indirect wel terug voor de echtgenoot van een Belg of de ouder van een minderjarige Belg die zijn maatschappelijke integratie met een beroepsopleiding wil aantonen aangezien deze persoon ook zal moeten aantonen dat hij gewerkt heeft.
> van 2003 tot 2013 met mijn inkoom loop mijn vrouw, minderjarig kind kosten, ja ik heb altijd gewerkt heeft.

Franciscus

#9 , 15 mar 2013 15:33

Aanvraag van nationaliteit is geen gemeentelijke bevoegdheid.
Maar de gemeente kan u wel een ganse reeks van die documenten bezorgen.
(Ik hoop samen met u dat dat binnenkort gewoon via de nationale databank zal kunnen)

Dat de gemeente minder jaren heeft in hun systeem. U schrijft vier jaar met advocaat .... bedoelt u dat u toen geen verblijfsdocument had?

nazmul
Topic Starter

#10 , 15 mar 2013 16:12

Yea - ik zonder verblijfsdocument na eerste jaar.

- 1st jaar was ik student in K.U.Leuven voor taal courses + daarna Masters programma studie in het nederlands.
- 1st jaar eide +/_ 2de jaar heb ik en haar naar stadhuiz gewest voor te trouwen
- vanaf begin 2de jaar Stadhuis stuur mij bericht, het is mijn false marriage
- van 2de tot 4rde jaar met advocaat heb ik fechten tegen stadhuis and zijn idiot regels

wij zijn samen 10 jaar lang gewest, stadhuis schrijft altijd wij zijn samen van 2007 of 2006, die nooits vind mijn 2003 tot 2005 situatie (omdat hun fout was).

daarna door advocaat in 2006 bijna op het einde, dank zij mijn advocaat stadhuis helemaal verliez met hun false drama tegen onze huwelijk.

zo heb ik 3/4 jaar verloren in stadhuiz databank.

Nu stadhuiz altijd zien mijn start van 2006 of 2007 maar nooits van 2003, al die jaren zijn gewoon weg in hun databank.

* Mijn belgisch ervaring van stadhuiz voor vreemdeling is "laat die mensen verliez hun tijd enorm mogelijk" wij zitten niks doen of luisteren dank u!! het was mijn ervaring met stad leuven and nu in stad dendermonde het zelfde.

[Naam advocaat verwijderd:Vandebos]

Franciscus

#11 , 15 mar 2013 18:03

Elke inschrijving in bevolkingsregister of vreemdelingenregister wordt ingegeven in de nationale gegevensbank nl in het rijksregister.
Echter u kan in het wachtregister gestaan hebben en DAT is niet raadpleegbaar door een aantal diensten.
Ook kan het zijn dat u als buitenlands student nooit enige inschrijving hebt gehad.

Gezien u student was aan de KUL bestaat er daar wel een registratie, die kan u ook opvragen.
Het is niet het stadhuis dat de regels opstelt maar het is wet die nageleefd dient te worden.
Daarbij als het een verdacht huwelijk zou zijn is er zo wie zo ook een gerechtelijk luik en een tussenkomst van het parket ergo een gerechtelijk dossier wegens schijnhuwelijk.

Wet wordt gemaakt door het parlement en alle inwoners Belgen of niet dienen die te respecteren.

Als u een historiek adressen zou opvragen (best door uw advocaat laten doen) zouden alle adressen er moeten opstaan volgens mijn mening

j.demoor

#12 , 17 mar 2013 08:56

“Art.12bis.§ 1. Kunnen de Belgische nationaliteit verkrijgen door een verklaring af te leggen overeenkomstig artikel 15 :...3° de vreemdeling die :a) de leeftijd van achttien jaar heeft bereikt;b) en vijf jaar wettelijk verblijf in België heeft;c) en het bewijs levert van de kennis van één van de drie landstalen; d) en gehuwd is met een Belg, indien de echtgenoten gedurende ten minste drie jaar in België hebben samengeleefd, OF de ouder is van een Belgisch minderjarig of niet-ontvoogd minderjarig kind; e) en zijn maatschappelijke integratie bewijst door :- HETZIJ een diploma of getuigschrift van een onderwijsinstelling opgericht, erkend of gesubsidieerd door een Gemeenschap of de Koninklijke Militaire School en dat minstens van het niveau is van het hoger secundair onderwijs;- HETZIJ een beroepsopleiding van minimum 400 uur erkend door een bevoegde overheid te hebben gevolgd en in de voorbije vijf jaar als werknemer en/of als statutair benoemde in overheidsdienst gewerkt te hebben gedurende ten minste 234 arbeidsdagen of in het kader van een zelfstandige beroepsactiviteit in hoofdberoep gedurende minstens drie kwartalen de verschuldigde sociale kwartaalbijdragen voor zelfstandigen in België te hebben betaald;- HETZIJ een inburgeringscursus te hebben gevolgd waarin wordt voorzien door de bevoegde overheid van zijn hoofdverblijfplaats op het tijdstip dat hij zijn inburgeringscursus aanvat...”(28 JUNI 1984. - Wetboek van de Belgische nationaliteit).

HETZIJ betekent dat slechts één van die voorwaarden vervuld dient te zijn.

Deze tekst is bijgewerkt tot 31-12-2012 en omvat dus de LAATSTE wijzingen uit de Wet van 4 december 2012

Raadpleeg vooral 14 JANUARI 2013. - Koninklijk besluit tot uitvoering van de wet van 4 december 2012 tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit teneinde het verkrijgen van de Belgische nationaliteit migratieneutraal te maken.
Laat u daarin best bijstaan door een plaatselijk jurist van OCMW,CAW(=Centrum Algemeen Welzijnwerk,Justitiehuis,enz.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”