EOT - na drie jaar weer moeten naleven?

Fanny40
Topic Starter

EOT - na drie jaar weer moeten naleven?

#1 , 12 mar 2013 19:48

In 2007 gingen we uit elkaar, samen hebben we 2 kinderen, dochter toen van bijna 10 en zoontje van 1. We hebben alles laten beschrijven met een EOT, kinderen gingen om de 14 dagen van zaterdagochtend tot zondagavond bij de papa. Ook 1 op de 2 woensdagnamiddagen. Na vele strubbelingen, doordat onze dochter liever bij mij bleef dan bij hen, gaf hij haar in februari 2010 de keuze om bij mij te komen. Sinds dan is ze niet meer blijven slapen bij de papa. Alle verwijten die je als moeder maar kunt krijgen van je exman, heb ik ook gehad. Ook mijn dochter is door een hel gegaan. Nu zijn we maart 2013 en wil hij dat ze terug bij hem verblijft zoals haar broer van 7. Moet ze dat doen? Hij zegt dat zolang het niet uitgesproken is door de jeugdrechter zij terug al de vakanties en weekends bij hem moet verblijven. Heeft hij maanden niet meer gesproken, heeft ze uitgemaakt voor het slechtste vd straat toen ze 13 was. Kon het niet hebben dat ze op mij geleek, manieren en streken verdroeg hij niet want dan zag hij mij voor hem. Sinds de dood ve dochter ve collega bij ons op het werk (werken in dezelfde scholengemeenschap), had hij haar opgebeld om is af te spreken. Wroeging??? In het verleden, nadat ik hem een afrekening gaf dreigde hij met co-ouderschap! Of klacht of iets dergelijks. Heb me ingehouden voor de kinderen maar de kosten lopen voor mij ook hoog op en door enkele situaties die hij in de hand werkte ben ik beginnen nadenken, nakijken en narekenen en heb ik het toch voorgeschoteld. Het gaat over 2007 tem 2013. Nu krijg ik allemaal leugens te horen over afspraken die we gemaakt zouden hebben over die kosten... te lang om uit te leggen. In het verleden smeet hij gewoon mijn document in de vuilbak of naar mijn hoofd. Hij vind dat hij met de 285 € voor de twee kinderen meer als genoeg betaald. Nooit heeft hij schoolgerief of zo mee bet dat moet allemaal vh kindergeld en zijn alimentatie ... bijkomende kosten zijn voor mijn rekening zegt hij. Als hij toch moet bet dan co-ouderschap en word alles weer zoals voorheen voor de dochter. Wil met mij naar de notaris om alles te herschrijven. Ik wil dit niet, dit is chantage! Ik vroeg gewoon om is na te kijken en erover te praten, doet hij dus nooit, want dat kan volgens hem niet met mij. Hij blaast heel de boel op! Je moet er je kinderen toch niet voor laten boeten???
Grtjs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2013 22:18

Wat staat er in het vonnis?

Reclame

Terug naar “Andere”