Dag mede-denkers (KB en Wanton)
Eerst en vooral : Beus is een zij
De SSR worden inderdaad 'uit de (geblokkeerde) pot' betaald.
Desondanks de moeilijke partij dus ook een papier tot liquidatie heeft ondertekend, betekent dit niet dat er tot een verdeling kan overgegaan worden, begrijp ik.
We hebben al gemerkt dat de notaris de ene keer dit en de andere keer dat zegt. Natuurlijk kent ze het familiale probleemgeval en weet ze maar al te goed dat de moeilijke... de moeilijke is.
Gezien de weigering van de verdeling van de effectenrekeningen schreef de notaris dat de 2 banken onderling het moeten oplossen. Euh... op dit moment zou ik niet weten hoe of wat, want het voorstel om uit verdeeldheid te treden was gegeven (netjes verdelen onder 3 en wat niet kan verdeeld worden eerst verkopen).
Er is misschien 1 lichtpuntje : ik heb een hooggeplaatste in de bank enkele maanden geleden gecontacteerd (leidinggevende boven bankkantoor dat buiten hun boekje werkt). Heb toen kort de situatie geschetst en die persoon was bereid om dat kantoor even een belletje (= berisping) te geven. Ik heb echter gezegd om ermee te wachten, omdat ik 'bang' was om extra olie op het vuur te gooien.... Niettemin, ondertussen zijn er heel wat dingen gebeurd (vb opening van de kluis was echt een ramp, een verschrikking !) en het is zo : wanneer de nieuwe bankier merkt dat het 'slechte bankkantoor' negatief reageert, we die hooggeplaatste zullen contacteren, maar nogmaals, dat is een noodgeval... Trouwens, daarmee gaat de weigering van de moeilijke erfgename niet opgelost zijn
Wanton, die effecten zullen nu, maar ook bij afloop (als ze zouden blijven staan waar ze nu staan) een probleem opleveren. Is gewoon verschuiven van probleem naar latere tijdstippen. En sorry, maar ik dacht dat elke erfgename het recht heeft om te beslissen wat er met zijn/haar part dient te gebeuren ?
Morgen zou ik dus meer moeten weten ivm de weigering, maar omdat ik niet bij de pakken wil blijven zitten, heb ik morgennamiddag een afspraak met een Pro Deo advokaat. Niet dat ik sta te springen om daarmee te gaan werken, maar ik kan me al eens bevragen nietwaar ? Wordt morgen zeker vervolgd....