#3 , 07 mar 2013 18:31
Bedankt voor jouw reactie. Nu, de dienst is er zeker van op de hoogte, alsook de hoofddienst. Ik heb reeds eerder al contact gehad met Kind&Gezin, ook CLB (school kinderen) met de hoop een juist antwoord te kunnen krijgen. Iedereen zegt dat dit niet verantwoord is. Maar er bestaat niet een juiste regel voor. De regel is : als wij vinden dat een kind niet veilig is, moeten wij het niet meegeven. Maar als de ouders vinden dat dit wel is, dan mag dit ook. Straf hé. Dus, ik zeg het kan niet, de ouder zegt het kan wel, en daar staan we. De ouders vinden zeker dat dit kan. Ze gebruiken hun kinderen om voor de kleinere te zorgen. Dus blijkbaar is er niet echt een regel. Ik kan natuurlijk de opvang verbreken, maar ik hou ook van dat kind en ik verplaats gewoon het probleem, denk ik. Dus dat is niet de oplossing. Vandaar ik voorgesteld heb dat de vader het kind gewoon vroeger brengt. Maar dat wil hij niet. En 's avonds is er dan nog een probleem. Deze klinderen zijn geregeld een paar uur alleen met de klein thuis alvorens de ouders thuis komen. Ik doe opvang tot 18u en ze wordt door de kinderen afgehaald om 16.45u. Toch niet normaal. Soms heeft de moeder vroeger gedaan en komt zij zelf. Mijn diensverantwoordelijke wenste mij succes en denkt dat ik meer problemen voor mijzelf ga bezorgen .... Tof hé. En dat is 14 jaar werken bij een erkende dienst waar je in normaal ondersteuning van zou moeten krijgen. Als er nu gewoon een regel bestond dat een kind onder de 16 jaar geen kind mag afhalen op school of de opvang, dan was het opgelost. Maar ik denk door te drijven en te eisen dat ze 's morgens door een ouder wordt afgezet. Het kan. Hij neemt de trein van 6.58u en kan perfect bij mij al om 6.30u terecht. Zelfs 10 minuten vroeger. Maar dan moet hij het doen hé. En de dagen dat hij kan blijven liggen gaat dan niet. Kon ik op een andere manier ook met jou in contact komen ? Maar ik weet niet hoe.