Wie heeft bij de bouwinspectie klacht neergelegd?

artemis

Re: Wie heeft bij de bouwinspectie klacht neergelegd?

#16 , 25 feb 2013 15:20

Nadat ik advies ingewonnen had bij de lokale politie en de dienst bevolking, heb ik hen begeleid naar deze diensten en hebben ze aldus een officiële "verblijfsvergunning tot...".
Wijkagent heeft vaststelling gedaan en alles bleek in orde.
Ik weet niet of de Erasmusstudenten in dit geval hun domicilie bij de TS hebben.
In mijn geval had ik destijds een verblijfsvergunning in het gastland mét een daaraangekoppeld adres (mijn gastfamilie), maar mijn domicilie is altijd in België gebleven.
maar mijn punt is: onafgezien van de bestaande organisaties, mag en kan je toch zelf in huis laten logeren wie je wil en met afspraken zoals je zelf bepaalt? Als je met je gast afspreekt dat hij of zij 400 euro betaalt voor kost en inwoon is dat toch jullie zaak?
Of neven en nichten die bij tante in de stad op kamer gaan (om naar de unif te gaan) en waarvoor de ouders kost en inwoon afspreken met de tante. Dat mag ook zonder zo'n akelige bouwinspecteur toch?
Eylis, ik ben het met je eens. Door regelneverij worden teveel kindjes met het badwater weggegooid.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 feb 2013 15:22

Voor buitenlanders gelden er wel andere regels.
Toerist
Student
Werken
enz maar elk met hun regels inzake verblijf en vestiging.
Mogelijk is daar idd iets misgelopen.
Is er een domiciliëring gevraagd met controle kwartierinspecteur tot gevolg en die controle heeft dan weer geleid tot controle bouwinspectie gezien topicstarter niet voldoet aan studentenkamer reglement... ik schrijf hier maar.

eylis

#18 , 26 feb 2013 10:28

en toch denk ik dat de bouwinspecteur iets te ijverig (ook beetje stout) was en niet voldoende vragen heeft gesteld.
Hij kan en mag niet de regeling van studentenverblijf toepassen als het gaat over "bewoners" die gedomicilieerd zijn in de woning.
doordat de verschillende factoren niet onder één noemer te brengen zijn, kan ik maar 1 antwoord bedenken:

Mevrouw X biedt tijdelijk onderdak aan 2 buitenlanders die voor deze periode ook hun domiciliering op dit adres geplaatst hebben.
dit valt buiten de studentenkot-wetgeving.

Reclame

Terug naar “Andere”