schriftvervalsing en milieuovertreding

johnson13
Topic Starter

schriftvervalsing en milieuovertreding

#1 , 30 jan 2013 11:38

beste,

op mijn vorig werk heb ik documenten naar overheden ingediend, waarvan ik wist dat deze door mijn werkgever "aangepast" werden. hierdoor hebben zij werken kunnen uitvoeren aan veel voordeligere prijzen. Ik was het daar helemaal niet mee eens, een korte discussie over gehad, maar uiteindelijk had ik niets te beslissen. Ik heb deze informatie bijgehouden voor het geval ze mij zouden ontslaan. uiteindelijk hebben ze mij verleden jaar ontslaan omdat ik het moeilijk had met dergelijk situaties en ik meer afstand van de firma wou doen.

ik heb een vermoeden dat dergelijke praktijken niet eenmalig waren en dat zij die regelmatig toepassen indien het hen uitkomt. Dat ze op dergelijke manier werken uitvoeren zonder schuldgevoel en hierbij het schaarse landbouwgrond verontreinigen, vind ik te ver gaan. Uiteindelijk brengen ze op kleine schaal zelfs verontreinigingen in de voedselketen en de betreffende landbouwers, worden onschuldige slachtoffers.

nu ik niet meer bij deze firma werk, zou ik met deze informatie naar buiten willen komen. Ik heb geen speciaal contract ondertekend maar standaard staat er in elke bediende contract dat informatie van de firma geheim is.

in hoever kunnen ze mij beschuldigen van medeplichtigheid.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 jan 2013 14:24

U kan altijd proberen deze documenten anoniem in de bus van de politie te steken, vergezeld van een (afgeprint) briefje met uitleg.

johnson13
Topic Starter

#3 , 04 feb 2013 10:54

ik wil deze rechtstreeks aan de betreffende besturen overhandigen, alleen zijn er slechts een handvol aantal mensen die hiervan op de hoogte zijn. dus lang moeten ze niet zoeken. Dus volgens mij komen snel te weten wie gelekt heeft, kunnen ze mij dan hierin betrekken?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 feb 2013 11:40

Hangt uiteraard van uw functie af op dat ogenblik.

Gebruiker21

#5 , 04 feb 2013 15:41

ik wil deze rechtstreeks aan de betreffende besturen overhandigen, alleen zijn er slechts een handvol aantal mensen die hiervan op de hoogte zijn. dus lang moeten ze niet zoeken. Dus volgens mij komen snel te weten wie gelekt heeft, kunnen ze mij dan hierin betrekken?
Als je de documenten persoonlijk wil overhandigen, is het idd niet moeilijk om uit te vissen EN TE BEWIJZEN wie gelekt heeft. In dat geval kan uw vorige werkgever u inderdaad beschuldigen van contractbreuk voor het lekken van deze documenten (het feit dat die documenten een ander strafbaar feit zouden bewijzen staat hier los van).

Als u dit echt openbaar wil maken, is het beste idd die documenten + uitleg anoniem bij de politie in de bus droppen, zodat het bedrijf achtef niet kan BEWIJZEN dat het van u komt (tenzij je de uitleg op persoonlijk briefpapier afdrukt of zo, maar dan is het weer niet anoniem).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#6 , 04 feb 2013 17:23

Afdrukken op een andere printer dan de jouwe is dan met het oog op mdots, type papier en inkttypes ook wel aan te raden....

Gebruiker21

#7 , 05 feb 2013 08:43

Afdrukken op een andere printer dan de jouwe is dan met het oog op mdots, type papier en inkttypes ook wel aan te raden....
Ik denk niet dat men zover zal gaan om de afzender te weten te komen (tenzij er moorden bij deze zaak betrokken zijn, of er een internationaal schandaal van komt). Want in dat geval doe je dan ook best handschoenen aan om héél de papierwinkel samen te stellen, steek je het ook best niet in de bus bij de politie zelf, maar doe je het via de post, waarbij je de enveloppe post in een postbus in bijvoorbeeld een druk station, liefst met een muts en sjaal zodat je onherkenbaar bent op eventuele videobeelden, en uiteraard lik je ook niet zelf aan de postzegel, zodat je DNA daar ook niet kan getraceerd worden. Ook opletten met haren of huidschilfers op de brieven die je post, enz... ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”