beste,
op mijn vorig werk heb ik documenten naar overheden ingediend, waarvan ik wist dat deze door mijn werkgever "aangepast" werden. hierdoor hebben zij werken kunnen uitvoeren aan veel voordeligere prijzen. Ik was het daar helemaal niet mee eens, een korte discussie over gehad, maar uiteindelijk had ik niets te beslissen. Ik heb deze informatie bijgehouden voor het geval ze mij zouden ontslaan. uiteindelijk hebben ze mij verleden jaar ontslaan omdat ik het moeilijk had met dergelijk situaties en ik meer afstand van de firma wou doen.
ik heb een vermoeden dat dergelijke praktijken niet eenmalig waren en dat zij die regelmatig toepassen indien het hen uitkomt. Dat ze op dergelijke manier werken uitvoeren zonder schuldgevoel en hierbij het schaarse landbouwgrond verontreinigen, vind ik te ver gaan. Uiteindelijk brengen ze op kleine schaal zelfs verontreinigingen in de voedselketen en de betreffende landbouwers, worden onschuldige slachtoffers.
nu ik niet meer bij deze firma werk, zou ik met deze informatie naar buiten willen komen. Ik heb geen speciaal contract ondertekend maar standaard staat er in elke bediende contract dat informatie van de firma geheim is.
in hoever kunnen ze mij beschuldigen van medeplichtigheid.