Ik heb enkele maanden geleden een voorschot betaald op een 2° hands auto en afgesproken dat ik hem pas eind maart ging komen halen wegens geen plaats om hem te zetten omdat we onze garage aan het verbouwen zijn.
Toen we hem gaan bekijken zijn bleek de cabrio kap gescheurd en de uitlaat stuk wat niet vermeld was in de advertentie maar na wat onderhandelen dacht ik een goede prijs overeengekomen te zijn en heb dus een voorschot van 150 euro betaald.
Ondertussen heb ik gezien dat de dingen die moeten vervangen worden een heel stuk meer kosten dan ik verwacht had en dat de rubbers v/d cabrio kap nergens meer te vinden zijn? Er is nu een veel betere auto te koop gekomen met goede cabrio kap en uitlaat die dan ook nog eens minder kost dan moest ik deze auto inorde zetten dus heb ik besloten om de koop niet door te laten gaan.
De verkoper had zo'n VERKOOPOVEREENKOMST VOOR EEN PERSONENWAGEN (tussen particulieren) opgemaakt.
http://www.marschou.be/files/verkoopove ... t-auto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn vraag is dan ook dat ik de koop kan annuleren; mits natuurlijk mijn voorschot te laten vallen wat logisch; is of dat deze mij hiervoor kan vervolgen?
Dbv.