Naamswijziging

Ced123
Topic Starter

Naamswijziging

#1 , 27 jan 2013 15:01

Aangezien mijn moeder bij mijn geboorte nog steeds getrouwd was met haar vorige echtgenoot heb ik zijn achternaam gekregen. Ik zou echter heel graag mijn achternaam veranderen. Nu is dit echter geweigerd geweest door de dienst naamswijzigingen omdat ik geen juridisch band kan aanleggen met mijn biologische vader. Is er alsnog een mogelijkheid om mijn naam gemakkelijk aan het te passen. Alle procedures tot adoptie en dergelijke zijn tot nu toe gefaald.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 jan 2013 10:18

“Art.315.Het kind dat geboren is tijdens het huwelijk of binnen 300 dagen na de ontbinding of de nietigverklaring van het huwelijk, heeft de echtgenoot tot vader.Art.319.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, kan de vader het kind erkennen onder de bij artikel 329bis bepaalde voorwaarden...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

“Art.322.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld onder de bij artikel 332quinquies bepaalde voorwaarden...(B.W.).

‘Aangezien mijn moeder bij mijn geboorte nog steeds getrouwd was met haar vorige echtgenoot‘

In dat geval is noch erkenning, noch onderzoek naar het vaderschap,noch enige andere oplossing mogelijk,tenzij de procedure naamverandering uit de Wet 15 mei 1987 betreffende de namen en voornamen,die mislukt lijkt te zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”