Mag mijn ex adreswijziging doen als kind bij mij woont

david_eamon
Topic Starter

Mag mijn ex adreswijziging doen als kind bij mij woont

#1 , 18 jan 2013 19:58

Kan mijn exvrouw zo maar adreswijziging doen terwijl mijn dochter bij mij woont ? Alles zit bij de jeugdrechtbank en en ga akkoord dat mijn dochter naar haar moeder gaat maar er is nog nergens een uitspraak van jeugdrechter . Wat kan ik daar aan doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2013 21:37

Ook niet als voorlopige maatregel?
Anders bij hoogdringendheid woonplaats kind laten bepalen.
Indien er geen enkel vonnis is dan hebben beide ouders dezelfde bevoegdheid.
Laat aan de gemeente weten dat er niemand van uw adres mag afgeschreven worden zonder uw toestemming.
In principe MOET de gemeente wanneer een van de ouders een adreswijziging vraagt dit aan de andere mededelen alvorens tot wijziging over te gaan.
En moeten de kinderen er zelfs bij zijn.

...in principe.

david_eamon
Topic Starter

#3 , 19 jan 2013 11:07

Er is een vonnis dat spreekt op mij , maar mijn ex kijkt daar niet achter

Reclame

david_eamon
Topic Starter

#4 , 24 jan 2013 09:29

Dit heb ik van mijn advocaat gekregen als antwoord :

Een adreswijziging van een minderjarige moet steeds aangegeven worden door één van de ouders of voogd en met vonnis als deze er is .
Is deze er dan wil de ex die het kind onterecht in een andere gemeente ingeschreven heeft misschien kijken voor een andere rechtbank voor persoonlijke redenen . Alsook kan deze voor andere doeleinden zijn zoals zich anders voordoen bij een andere rechtbank voor toch nog het hoederecht te krijgen . In mijn geval als ik er niet had voor gekeken ging het van de Kortrijkse rechtbank naar de Brugse rechtbank gaan waar ze niets weten over al de feiten .

Terug naar “Andere”