Hallo,
Wij hebben een buitenlands student naar België gehaald, om bij ons thuis te laten inwonen en te laten studeren.
De persoon in kwestie is het echter na een tweetal maanden bij ons afgebold. Wij weten niet echt 100% waar de persoon zich nu bevindt. Doch gisteren heeft een familielid (hij heeft familie in België die tot op het ogenblik van zijn aankomst niet naar hem omkeek) zijn bezittingen opgehaald.
Ik heb hierbij een drietal vragen:
1) Als de persoon in kwestie nalaat zijn adres te wijzigen. Wat moet ik dan doen? Volgens de politie ambtshalve schrapping maar hoe gaat dit in zijn werk?
2) Wij wonen in een sociale huurwoning. Alhoewel de persoon geen bestaansmiddelen heeft zegt de sociale huurmaatschappij dat wij huur voor deze persoon moeten betalen.
3) Ik heb voor de persoon in kwestie een tenlaste neming ondertekend. Doch wij hebben ook ten persoonlijken titel een contract opgemaakt, en door beide partijen ondertekend, waarin staat dat wij financiëel niets meer verschuldigd zijn aan deze persoon van zodra hij ons huis verlaat. Wat is de waarde hiervan? Ik begrijp dat wij ten allen tijde zijn terugreis zullen moeten betalen.
Vriendelijke groeten
tbennekik