Mag mijn ex-vrouw extra geld vragen

david_eamon
Topic Starter

Mag mijn ex-vrouw extra geld vragen

#1 , 19 jan 2013 11:23

Momenteel zit alles via de jeugdrechtbank en woont mijn dochter bij mij ( met vonnis van 2011 ) maar we zouden de rollen omdraaien omdat ze mijn dochter tegen mij opsteekt en de situatie verslechtert met de seconde :x en met dat ik nog een zoon heb met mijn vriendin en deze is gehandicapt zodat de zorgen de pannen uitslaat . Nu wil mijn ex via de rechtbank een vonnis laten doorgaan waar ik per dag 10 € extra zou moeten betalen :evil: als ik eens mijn dochter niet kan komen halen bij haar . Ze weet ook dat ik door het gedrag van mijn dochter ernstige hartklachten heb als ze bij ons is :( en dat ik een zware rugpatient ben die leeft met een leefloon . Kan dit zo maar ? Ik dacht dat ik een bezoekrecht had en dat ik vrij ben voor achter mijn dochter te gaan . Alsook er is geen vonnis en ze wil dat ik nu al betaal !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jan 2013 08:59

U hebt idd bezoekrecht, geen bezoekplicht. Dit wil echter niet zeggen dat de moeder een verhoogde kost door het feit dat u niet enkele uren/dagen per maand voor het kind wil zorgen, zomaar zonder gevolg zou moeten laten. De extra kost kan zij u proberen door te rekenen en ze kan u daarvoor een brief sturen, u dagvaarden en/of uiteindelijk hiervoor een vonnis bekomen.

Of dit in uw omstandigheden gerechtvaardigd is, zal een rechter moeten uitmaken. U hebt als vader ouderlijke plichten die u niet zomaar naast zich neer kan leggen, zoals de onderhoudsplicht tegenover uw kinderen (eventueel doorgestort aan de persoon die voor uw kind zorgt).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2013 13:45

Hoe oud is de dochter?
Persoonlijk zou ik eerst eisen dat dochter bij u verblijft en indien moeder dit weigert dit laten vaststellen.
Daaruit blijkt dat U zich aan het vonnis houdt.

Daarna via een bemiddelaar een nieuwe regeling trachten uit te werken.

Reclame

david_eamon
Topic Starter

#4 , 21 jan 2013 16:47

Mijn dochter is bijna 8 jaar en feitelijk woont ze bij ons maar door het gedrag van mijn dochter verblijf ze op internaat sedert september . Dat is een tijdje gebeterd maar in oktober is mijn ex beginnen zeggen tegen mijn dochter dat ik het een stom kind vond en liever mijn zoon zag en dat ik ze daarom op internaat gestoken had . sedert dien is het gedrag on uit houdbaar in huis . Ik zorg al 3 jaar voor mijn dochter en ieder jaar probeert mijn ex mijn dochter tegen mij op te zetten . Er liggen al duizende meldingen bij de politie van verwaarlozing en pv van stalking maar niets helpt en zelfs de rechtbank heeft geen oor naar ons . Ze sjoemelt met de papieren van haar bedrijf zodat ze eigenlijk niets verdient waardoor dat ik bijna alimentatie voor haar ging moeten betalen . Zij keek bijna nooit om naar haar kind omdat ze moest werken .

Vorig jaar toen ik in het ziekenhuis lag was het net het zelfde : ik was net geopereerd en ik moest mijn dochter terughalen ???? Als nu nog van een arm was ging ik deze wel doen maar ik lag in het ziekenhuis met de rug dat ze juist hadden vast gezet . mijn situatie is omwille van medische redenen en ze zou eisen dat ik dan nog extra zou moeten betalen , ik ben echt ten einde raad .

Terug naar “Andere”