Visum net verlopen ... help

Flyware
Topic Starter

Visum net verlopen ... help

#1 , 14 jan 2013 15:06

Beste,

Een vriendin van mij, van Oekraine, haar visum is net verlopen. Paspoort is nog wel geldig.

Hoe het komt dat ze er niet tijdig aan heeft gedacht, is naar mijn gevoel niet aan de orde.

Nu hebben we bij de gemeente (districtshuis) haar willen inschrijven op mijn adres, en toen was haar visum nog niet verlopen.
Dat ging niet, we moesten een afspraak maken met Dienst Vreemdelingen Zaken te Berchem.
Dat heb ik dus gedaan, maar krijg pas ergens binnen 2 weken een datum en tijd van de afspraak, dus die kan nog verder dan 2 weken weg zijn.
Ondertussen is haar visum wel verlopen en is mijn vriendin nog steeds hier.

Graag advies.
Wat kunnen we doen om haar hier te houden?
Is het nog verstandig om naar DVZ te gaan? Wat kan er gebeuren?

Positive en opbouwende commentaren en advies altijd welkom.

Alvast bedankt
J

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papske

#2 , 14 jan 2013 15:54

Ik denk dat ze best teruggaat en van daaruit een nieuwe aanvraag indient, als ze over de visumdatum gaat is ze illegaal in het land.

Jef 007

#3 , 14 jan 2013 15:57

misschien ééns contact nemen met UKR ambassade in Ukkel
heeft uw haar uitgenodigd? heeft u ten laste neming documenten ondertekend?

Reclame

Flyware
Topic Starter

#4 , 14 jan 2013 16:06

@Papske : Dat ze nu illegaal hier is, dat beseffen we best.
@Jef 007 : Het soort vsium dat ze heeft/had. vereiste geen uitnodiging of "een ten laste neming" van mij uit.
uiteraard ben wil ik dat meteen doen als dat zou helpen?

Feit is : wat kunnen we doen vanuit België om de zaak de regelen (zeg maar een "wat te rekken") zodat ze niet meteen terug moet. Maar zodat ze niet verplicht teruggestuurd kan worden.

Jef 007

#5 , 14 jan 2013 16:31

welk soort van visum heeft ze dan?

Flyware
Topic Starter

#6 , 14 jan 2013 16:39

Moet ik eens na kijken
Maar ik weet wel een Type "C" voor de Shengenlanden , en ze moest via Polen komen.
Een soort van werk visum ....

Jef 007

#7 , 14 jan 2013 16:58

de ambassade vertegenwoordigt Okrainers in het buitenland ga daar uw licht ééns opsteken
let op: heel beperkt openingsuren

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 jan 2013 17:59

Ik dacht dat visa verstrekt werden door de EU (landen).
Dit om in Eu (Schengenlanden) binnen te mogen komen.
Behoudens gevallen van overmacht is het best een INKOM- en een UITGANG- STEMPEL binnen de periode waarin het visum geldig is.
Het kan dus perfect zijn dat voor een volgende periode een visum voor Schengen zal geweigerd worden door de Schengen ambassades.
Morgen bellen naar dienst vreemdelingen te Berchem of naar de Dienst vreemdelingen te Brussel.

Jef 007

#9 , 14 jan 2013 18:14

ik bedoel hier : ambassade van Oekraine in Belgie in Brussel (Ukkel)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 jan 2013 18:33

Oekraine geven toch geen visum OM naar België te kunnen komen.
Dat zou willen zeggen dat Belgiê en visum geeft om in de US of A binnen te mogen.
Denk dat homeland security daar niet mee akkoord is.

Jef 007

#11 , 14 jan 2013 18:54

Oekraine geven toch geen visum OM naar België te kunnen komen.
Dat zou willen zeggen dat Belgiê en visum geeft om in de US of A binnen te mogen.
Denk dat homeland security daar niet mee akkoord is.

dat klopt uiteraard maar de ambassade van UKR in Brussel kan een aanspreekpunt zijn voor hun "gestrande" landgenoten

Terug naar “Andere”