Beste,
Ik ben vorig jaar met de vader van mijn zoontjes uit elkaar gegaan wegens herhaaldelijk bedrogen te worden. De jongens zijn nu 5 en bijna 7 jaar oud.
We hebben vorig jaar onderling op papier gezet dat hij de oneven weekends van het jaar de kindjes van vrijdagavond 18u tot zondagavond 18u bij hem heeft. Hij zou ze vrijdags bij mij komen halen en ik zou ze op zondag bij hem gaan halen. Ook de helft van de vakanties voor elke ouder. Hij zou mij elke maand 200€ allimentatie betalen voor de twee jongens samen. Zo hebben we beiden getekend en hebben we elk een copy van. Nu in realiteit is het zo dat hij sinds oktober vorig jaar al 3000€ allimentatie achter staat, heeft in dat 1.2jaar nog geen enkele keer betaald en weigert dit ook omdat hij beweerd dat ik hem nog huishoudgeld schuldig ben. Ook blijkt in realiteit dat hij regelmaitg op zaterdag zwartwerk gaat doen, ook in de weekends dat de kinderen normaal naar hem moeten, zo ook weer komend weekend. Ik kreeg gisterenavond een sms van hem dat ze met die reden pas zaterdag namiddag mogen komen als zen huidige vriendin thuis is, die er dan nog officieel niet eens bijwoont, terwijl hijzelf er pas s'avonds aanwezig zal zijn.
De ervaring van de zomer was dan ook zoiets, ze zijn uiteidelijk 1 week in juli en 1 week in augustus naar hun vader gaan logeren.
En in principe vind ik het persoonlijk niet erg dat de kinderen bij mij blijven, maar als ze dan normaal wel weg zijn en ik heb iets gepland dan kan dit niet doorgaan omdat de vader ineens weer werken moet.
Nu heb ik sinds een half jaar een nieuwe vriend, waar ik niet mee samenwoon, Veertien dagen geleden toen de vader van de kindjes ze naar huis bracht wegens weer eens gevraagd te hebben om te wisselen etc., kwam mijn huidige vriend binnen. Toen kreeg ik van mijn ex de dag nadien een paar smsjes dat hij de kids niet meer kwam halen of brengen omdat mijn hyuidige vriend geen dag tegen hem had gezegd... (echt ik voel dit zelf dus aan alsof ik in een kleuterschool zit met de ex)
Ook de aanhoudende pesterijen in de vader (ex) zen smsjes naar mij toe en de vernederingen en beledigingen, ben ik zo beu.... Het niet betalen en wel de grote meneer uithangen en de regeling die maar niet nageleefd word... Ik heb het na dit jaar echt gehad... Maar wat kan ik doen?
Hij dreigt ermee als ik verdere stappen onderneem dat hij me de kids dan laat afpakken, hij weet ook perfekt wanneer ik wel of niet thuis ben, hij weet zo bv dat ik gisteren met de jongste zoon naar de dokter ben geweest terwijl ik dit helemaal niet gezegd heb tegen hem ... Ik voel me gestalkt soms en ben zijn vernederingen en niet-betalen beu...
Wat moet ik doen ? Ik wil niet dat de kinderen bij hem gaan wonen want dan spelen ze alleen nog op nintendo ds en hangen ze voor tv, alles zoadat hij er zelf maar niet moet mee bezig zijn...