Overleden of niet ?

Jossy
Topic Starter

Overleden of niet ?

#1 , 29 nov 2012 17:34

Kan ik ergens op een manier (geen administratieve molen) te weten komen of mijn nonkel nog leeft en zo ja, waar hij momenteel woont ? Hij is de halfbroer van mijn moeder en sedert 1988 "uit ons leven verdwenen". Als gegevens heb ik zijn naam, geboorteplaats en geboortedatum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2012 19:16

Leeft uw moeder nog ..... dan is zij de aangewezen persoon om die info te vragen aan de gemeente.
Opgelet in principe gaat gemeente NIET zeggen waar hij woont.

Als er om een af andere redenen wettelijk moet geweten zijn ( vb erfenis, kosten enz) dan gaat men de gegevens wel verkrijgen.

Soms wil men nog wel eens op de loutere vraag of persoon nog leeft wel antwoorden.
zie ook
http://www.belgium.be/nl/familie/identi ... registers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jossy
Topic Starter

#3 , 01 dec 2012 09:44

Neen, mijn moeder is 2 jaar geleden overleden. Het is dan ook maar om mijn nonkel hiervan op de hoogte te brengen en ik zou ook wel graag terug contact hebben want hij heeft een dochter (dus mijn nicht) die ik graag zou terugzien. Het heeft dus niets met geld of erfenis te maken, gewoon de familiebanden proberen te herstellen. Maar ik vrees dat het dus niet anders kan dan langs gerechterlijke weg ? Spijtig.
Toch bedankt voor uw antwoord.

Reclame

artemis

#4 , 01 dec 2012 12:19

Al eens geprobeerd om naam van de nicht bv in te tikken op Google?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 dec 2012 20:33

Via officiële weg zal u willen zeggen.
Via gerecht .... en waarvoor dan?

Ook Facebook kan natuurlijk.

Jossy
Topic Starter

#6 , 04 dec 2012 10:01

Ik heb reeds gezocht via Google en via Facebook, maar geen resultaten.
En ja ik bedoelde natuurlijk via "officiële" weg, dus een aanvraag doen. Maar daar het niet écht belangrijk is wou ik informeren of het ook nog anders kon. Niet dus waarschijnlijk.
Bedankt voor de reacties.
Dit mag afgesloten worden.

Terug naar “Andere”