#20 , 20 okt 2012 21:15
idd redak,indien je terug zou gaan werken,terwijl je nog depressief bent,dan geef je idd een fout signaal..en normaal is het de arts die beslist of je al dan niet terug aan het werk kan,maar natuurlijk,als de patient bv tegen zijn arts zegt dat hij zich goed genoeg voelt om terug te gaan werken,zal deze wss niet zeggen dat patient niet mag gaan werken he..
ikzelf ben al 9 jaar depressief,eerst ongeveer 2 jaar ziek geweest,waaronder ook vele opnames,dan toch geprobeerd om terug te gaan werken,halftijds,ik heb het anderhalf jaar volgehouden om nadien terug te hervallen..nu ben ik sinds juni 2006 al thuis,ben chronisch depressief en nog verschillende andere diagnoses (oa borderline).ik ben al 9 jaar in behandeling bij mijn vaste psychaiter en ga ook bij een psycholoog,die man heeft mij al meermaals gezegd dat ik wss nooit meer zal kunnen gaan werken,en eerlijk,ik voel dat ook zo,ik denk alle dagen aan dood zijn en nog veel meer,maar ik doe verder voor mijn kinderen,hoe moeilijk het ook is,maar ik weet,moest ik terug moeten gaan werken ik binnen de kortste keren terug moet stoppen..het gaat al moeizaam om mijn eigen huishouden te runnen (met 2 pubers en alleenstaande),dus erbij gaan werken..ik weet het,iemand die nog nooit depressief is geweest zal dit niet begrijpen,maar ik wens het mijn ergste vijand niet toe!!ik heb op al die jaren al heel veel opnames gehad (eens 11maand aan een stuk),en dan eens 2 jaar aan een stuk doagtherapie,dus overdag therapie gaan volgen in een psychaitrishc ziekenhuis,s'avonds thuis.het is geen pretje,geloof mij!!