ziekteuitkering te laag....ocmw?

redak

Re: ziekteuitkering te laag....ocmw?

#16 , 18 okt 2012 14:17

als ze niet willen bijpassen zit er niets anders op dan nà 2 weken terug enkele dagen te werken en opnieuw ziek te zijn zeker...kga mezelf nie in een financiele put steken...
In dit geval is het wel de patient zelf die zou beslissen om terug aan het werk te gaan, om zo na een korte periode terug "ziek" te zijn om zo van meer geld te kunnen genieten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#17 , 19 okt 2012 01:49

als ze niet willen bijpassen zit er niets anders op dan nà 2 weken terug enkele dagen te werken en opnieuw ziek te zijn zeker...kga mezelf nie in een financiele put steken...
In dit geval is het wel de patient zelf die zou beslissen om terug aan het werk te gaan, om zo na een korte periode terug "ziek" te zijn om zo van meer geld te kunnen genieten.
je mag in principe niet terug gaan werken als uw ziekteperiode nog niet voorbij is, zonder dat de arts daar toestemming voor geeft.
Maar je bent natuurlijk niet verplicht om opnieuw een verlenging aan te vragen als het voorschrift verlopen is.

redak

#18 , 19 okt 2012 20:40

Terug aan het werk gaan tijdens je ziekte periode vormt geen enkel probleem. Mogelijks zal de werkgever dan wel vragen om een document te ondertekenen dat dit op eigen initiatief is.

Reclame

Mariette

#19 , 20 okt 2012 14:45

Terug aan het werk gaan tijdens je ziekte periode vormt geen enkel probleem. Mogelijks zal de werkgever dan wel vragen om een document te ondertekenen dat dit op eigen initiatief is.
Op mijn werk was men daar zeer strikt in.

De werknemer is namelijk niet verzekerd als men op eigen initiatief terug gaat werken. Vandaar dat men dan een bewijs van de dokter moest binnenbrengen dat men arbeids geschikt was.

bryan712

#20 , 20 okt 2012 21:15

idd redak,indien je terug zou gaan werken,terwijl je nog depressief bent,dan geef je idd een fout signaal..en normaal is het de arts die beslist of je al dan niet terug aan het werk kan,maar natuurlijk,als de patient bv tegen zijn arts zegt dat hij zich goed genoeg voelt om terug te gaan werken,zal deze wss niet zeggen dat patient niet mag gaan werken he..
ikzelf ben al 9 jaar depressief,eerst ongeveer 2 jaar ziek geweest,waaronder ook vele opnames,dan toch geprobeerd om terug te gaan werken,halftijds,ik heb het anderhalf jaar volgehouden om nadien terug te hervallen..nu ben ik sinds juni 2006 al thuis,ben chronisch depressief en nog verschillende andere diagnoses (oa borderline).ik ben al 9 jaar in behandeling bij mijn vaste psychaiter en ga ook bij een psycholoog,die man heeft mij al meermaals gezegd dat ik wss nooit meer zal kunnen gaan werken,en eerlijk,ik voel dat ook zo,ik denk alle dagen aan dood zijn en nog veel meer,maar ik doe verder voor mijn kinderen,hoe moeilijk het ook is,maar ik weet,moest ik terug moeten gaan werken ik binnen de kortste keren terug moet stoppen..het gaat al moeizaam om mijn eigen huishouden te runnen (met 2 pubers en alleenstaande),dus erbij gaan werken..ik weet het,iemand die nog nooit depressief is geweest zal dit niet begrijpen,maar ik wens het mijn ergste vijand niet toe!!ik heb op al die jaren al heel veel opnames gehad (eens 11maand aan een stuk),en dan eens 2 jaar aan een stuk doagtherapie,dus overdag therapie gaan volgen in een psychaitrishc ziekenhuis,s'avonds thuis.het is geen pretje,geloof mij!!

redak

#21 , 21 okt 2012 12:43

Bryan712, ik hoop dat je toch plots de één of andere manier kan vinden die voor jou terug een doel en levensvreugde in je leven kan brengen. Jammer genoeg is het niet dat één bepaalde behandeling/therapie steeds een goed resultaat heeft.

bryan712

#22 , 21 okt 2012 13:25

dank je redak,want nee,het is geen pretje,geloof me maar...en je ziet het,ik ben al zo vaak omgenomen geweest,en op de moment zelf werkt dat verlossend hoor,bij mij toch,maar eens je na zoveel maanden terug in de gewone maatschappij staat,dan wordt het terug vechten..(:

elsjepelsje
Topic Starter

#23 , 29 okt 2012 10:42

merci allemaal voor de vele reacties..ik zit nu in mijn laatste week ziekte,volgende week maandag moet ik terug gaan werken. ik begin al te wenen als ik er maar aan denk dat ik voor andere mensen moet zorgen terwijl ik zelf nog niet ben zoals het zou moeten. Maar wat te doen hé,ik kan niet rondkomen met 920 euro per maand,sta er alleen voor met mijn zoontje,zit met een huur van 500 euro...Ik heb gewoon geen andere keuzen dan opnieuw aan het werk te gaan. Alleen is de vraag,hoe lang ga ik het nu terug volhouden?:-(

Terug naar “Andere”