Beste,
Om een vriendin uit Oekraine, met een toeristenvisum bij ons te laten verblijven voor max 3 maanden (duur van het visum) moet ik een "Verbintenis tot tenlasteneming" formulier invullen.
Daarvoor is nodig :
Om garant te kunnen staan moet de borgsteller bewijzen:
- dat hij/zij de Belgische nationaliteit heeft of beschikt over een onbeperkte verblijfsvergunning (GEEN PROBLEEM).
- dat hij/zij over voldoende inkomsten beschikt:
- een aanslagbiljet van de inkomsten tijdens het jaar voorafgaand aan de datum van de verbintenis (GEEN PROBLEEM)
- de 3 laatste loonfiches van de garantsteller (GEEN PROBLEEM)
- een document opgesteld door een overheidsinstantie dat de netto- of bruto inkomsten bewijst
En hier komt dat vraag 1:
Bij welke overheidsinstantie kan ik dat document dat de netto- of bruto inkomsten bewijst laten opstellen?
Vraag 2:
Als ik dat "Verbintenis tot tenlasteneming" formulier dat zal ik dat nog moeten laten vertalen door een beedigd vertaler naar het Oekraïens, veronderstel ik, zodat onze vriendin dat kan voorleggen in de ambasade in Oekraine. Is dat juist?
Vraag 3:
Dien ik ook een soort van uitnodiging te schrijven, dat ze kan voorleggen bij aanvraag van haar visum?
En wat dient daar dat in te staan? Of waar kan ik een voorbeeld vinden?
Alvast bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen en mijn vragen te beantwoorden.
Jean