Groot probleem met mijn moeder

sanne0903
Topic Starter

Groot probleem met mijn moeder

#1 , 04 okt 2012 15:11

Ik weet niet waar ik deze topic moet zetten, dus vandaar dat ik ze hier zet.
Mijn moeder(72 jaar) is de controle over haar gedrag aan het verliezen.
Het is al jaren zo dat ze kwaad is op mijn vader die 6 jaar ouder is. Hij mag niets uit eigen beweging doen, maar moet haar wil volgen. Op het eerste zicht lijkt daar niet echt iets verkeerd mee of toch niet extreem.
Maar sinds enkele maanden loopt dit uit de hand. Ik heb al meerdere keren gezien dat mijn vader serieuze blauwe plekken heeft maar hij weigert om iets te zeggen. Ook heeft mijn moeder al vaak gedreigd om hem "af te slaan"
Ook krijg ik telefoons van mensen uit ons dorp dat ze hun lastig valt, hun al wenend opbelt en het slachtoffer uithangt. Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik heb haar laten testen, maar volgens de dokter is er nog geen sprake van dementie. Ookal heeft ze geen controle over haar handen en hetgeen ze zegt is niet meer correct.

Kan ik haar gedwongen laten opnemen in een rusthuis? want ik vrees dat dit verkeerd gaat uitdraaien. Zo viseert ze ook mijn autistische dochter die wel normaal begaafd is. Ze breekt haar echt af en ook in het openbaar.
Ik weet niet wat ik er mee moet aanvangen.

Kan ik haar laten opnemen zonder haar toestemming?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2012 15:26

Al eens lezen.
http://www.google.be/search?client=ubun ... hAfUpIHoCw" onclick="window.open(this.href);return false;.

Dementie is een zaak.
Gevaar voor zichzelf en derden is een andere zaak.

lasterlijke aantijgingen nog een andere.

Misschien toch eens met - een andere dokter praten zeker over het totaalbeeld .... een persoonlijkheidsstoornis/wijziging.
Vertonen van grensoverschrijdend gedrag.
zie ook hier op de site ...zoektermen collocatie en bij personen mijn naam

en ook
http://www.juridischforum.be/forum/view ... collocatie" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik verwijs daarin naar een feit waar officier politie wegens het grensoverschrijdend gedrag na ruggespraak met parket een dringende collocatie heeft opgestart...

Reclame

Terug naar “Andere”