bedreiging na relatiebreuk

Cultflamingantisme
Topic Starter

bedreiging na relatiebreuk

#1 , 02 okt 2012 13:33

beste,

Kan iemand mij raad geven met het volgende probleem.

Na een korte relatie zijn mijn vriendin en ik uit elkaar gegaan. Zij heeft ondertussen een nieuwe vriend, en ik ben (was) daar zeer gelukkig voor. Geen gezever meer (dacht ik). Blijkt dat haar vriend gekend is bij politie en parket en het dus niet de meest brave jongen is. Ik heb al het contact na de breuk verbroken, op 1 sms na waarin ik haar vraag of ze haar spullen goed heeft terug gekregen.

Nu zijn ze beiden onder invloed aangekomen op de plaats waar ik werk, met de smoes dat ik een relatie zou hebben met de ex van haar nieuwe vriend. Hetgeen niet zo is maar, indien het wel zo zou zijn, wat zou dat uitmaken? Zij begonnen te roepen en te tieren, en uiteindelijk kreeg ik een pets in mijn gezicht, ik heb me daarop verscholen achter een deur, dewelke ze beiden hebben ingetrapt. Ondertussen was er politie gebeld en zijn ze vertrokken. Ze hebben nog wel nageroepen dat dit niet het laatste was, en dat ze me wisten wonen. (uiteraard als je een relatie hebt gehad)

Nu zit ik al 2 dagen thuis, en bij elke wagen die stopt, of elk hard geluid in de hal stijgt mijn bloeddruk naar veel te hoge waarden. Aangezien dit blijkbaar mensen zijn die geen grenzen hebben en zich zelfs bezig houden met wapendracht, is dit niet zo abnormaal.

Nu is mijn vraag, wat kan ik hiertegen doen? Een contact- en straatverbod aanvragen? Waarvan ik zeker weet dat ze zich daar niet aan gaan houden en dit eerder zal werken als een rode lap voor een stier. Of moet er daadwerkelijk eerst iets erg gebeuren voor de politie hier gevolg aan kan geven. Er is nu al een pv opgemaakt voor de deur die ze hebben ingetrapt maar weer...dit gaat enkel een rode lap voor een stier zijn.

Hopelijk krijg ik hier een paar goede tips.
Dank bij voorbaat,

Cultflamingantisme

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding