GAPA - nog eens ...

evgoeth
Topic Starter

GAPA - nog eens ...

#1 , 27 jul 2012 16:12

Ik moet gaan solliciteren in Antwerpen en betaal via sms-parkeren.
Sms terug zegt dat ik mag blijven staan tot 17.47h.

Verkeerdelijk ging ik er van uit dat vanaf 18.00h niet meer betaald moet worden en denk ik : voor die 13 minuten, ik laat mijn auto staan.

Dus na het gesprek ga ik winkelen en ’s avonds naar de film met de boyfriend.

Komen terug aan de auto – parkeerretributie. Compleet in shock.
Na thuiskomst direct opgezocht en blijkbaar is centrum Antwerpen betalend tot 22.00h.
Had ik moet weten, maar wist ik dus niet :s

Nu zit ik dus met dubbele kosten : 7.5 euro voor het 3 uur sms parkeren én de retributie van 25 geloof ik.

Zou GAPA moeilijk doen als ik de 7.5 van dat sms-parkeren betaal en dan 7.5 aftrek van de retributie?

Collega (advocaat) zei me vooralsnog niets te doen tot ik een herinnering krijg.

Zou het erg vinden om dan 2 keer te moeten betalen in een situatie waar ik het wél goed bedoelde.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 27 jul 2012 18:00

Na thuiskomst direct opgezocht en blijkbaar is centrum Antwerpen betalend tot 22.00h.
Had ik moet weten, maar wist ik dus niet :s

Nu zit ik dus met dubbele kosten : 7.5 euro voor het 3 uur sms parkeren én de retributie van 25 geloof ik.

Zou GAPA moeilijk doen als ik de 7.5 van dat sms-parkeren betaal en dan 7.5 aftrek van de retributie?

Collega (advocaat) zei me vooralsnog niets te doen tot ik een herinnering krijg.

Zou het erg vinden om dan 2 keer te moeten betalen in een situatie waar ik het wél goed bedoelde.
Te betalen tot 22 uur : staat duidelijk op de parkeermeter (rode zone)
Gapa zal inderdaad moeilijk doen. Eerst herinnering, dan deurwaarder. Vredegerecht hoeft niet meer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

evgoeth
Topic Starter

#3 , 26 sep 2012 11:51

Maar is het wel wettelijk om 2 keer te laten betalen voor één en hetzelfde?

Moesten ze nu verschillende tarieven hanteren, dan wel ja, maar of dat je daar nu staat van 6 uur 's morgen of je staat daar van 6 uur 's avonds - het tarief is hetzelfde.

Ah voila, het staat op de parkeermeter - dat wist ik zelfs nog niet se. Ik ben speciaal naar de site van GAPA gegaan om te kijken welke zones er in Antwerpen zijn.

Ik ben gene repeat offender eh, ze zullen ook wel zien dat ik via mijn sms parkeren dit altijd netjes doe.

't zal een dure grap worden anders, maar hopelijk hebben ze ook de menselijkheid om mensen 1 keer die fout te laten maken en nadien niet meer.
Maar ja, GAPA en menselijkheid :-)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2012 13:56

En waar staat ergens in de wet of gemeentereglementen dat men zijn belastingen en retributies een maal niet moet betalen.
U hebt betaald tot 17.45'.59''
U betaald niet vanaf 17.46 tot 22' ...daarmee gaf u aan dat u akkoord bent met het retributiereglement nl betalen voor een ganse periode.
Als u de site van Gapa hebt bezocht zal u hebben gelezen dat er tegenwoordig een dwangbevel wordt uitgeschreven met de extra kosten voor uw rekening.

U hebt een overtreding begaan ... uw motivatie of uw opzet wordt niet gevraagd er is bij een overtreding vanuit de wet geen vraag naar het/uw opzet (al of niet kwaadwillig)

Terug naar “Andere”