spaarrekening leegemaakt door moeder

zeppelin41
Topic Starter

spaarrekening leegemaakt door moeder

#1 , 21 aug 2012 21:10

beste
na onze relatiebreuk opende ik een spaarekening voor mijn zoon. ik alleen kreeg uitreksels van wat er gestord werdt op de rekening. door een of andere verandering in de wetgeving begon de moeder van mijn zoon ook een dubbel te krijgen van het geld dat ik storte naar de rekening voor mijn zoon. een paar maand later is de rekening afgesloten door??? vermoedelijk de moeder en haar huidige levenspartner. wat de waarheid is weet ik niet, maar volgens wat ik in de periode dat deze veranderingen doorgevoerd werden leesde moesten bijde ouders tekenen voor geld te kunnen opnemen van de rekening. de rekening werdt afgesloten in de vierde maand 2008. is dit zo dat inderdaad de beide ouders moeten tekenen? indien ja is er dan sprake van vervalsing van handtekening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2012 22:53

April 2008 ? iets meer dan 4 jaar geleden hebben die feiten plaatsgehad?
Hebt u iets gedaan ondertussen?

U opent een rekening voor zoon. Zonder handtekening van moeder onderstel ik.
Moeder wordt door de bank in kennis gesteld dat er een rekening op de zoon zijn naam staat. Wettelijk hebben beide ouders dezelfde rechten dus heeft zij ook toegang tot die rekening.
Moeder haalt geld af .... dat kan.
Bent U er zeker van dat er TWEE handtekeningen zijn gezet. Kan u dat nagaan.
In geval van twee handtekeningen zou ik aangifte doen bij politie. De kans dat 'iemand' anders getekend heeft is dan wel groot.
Vraag op de bank in elk geval al waar de documenten zijn. U zal ze niet meekrijgen maar politie kan ze dan wel opvragen ( in beslag nemen).

Wie zorgt voor de zoon?
Een volmacht op een rekening of een ouder die geld afhaalt van de rekening van een kind wil nog niet zeggen dat de ouder eender wat met het geld mag doen.
Kind kan verantwoording voor het bedrag vragen.

zeppelin41
Topic Starter

#3 , 23 aug 2012 01:38

nee ik heb geen bewijzen dat er 2 handtekeningen gezet zijn of eventueel gevraagd zijn bij het afsluiten van de rekening, ben er vandaag wel achter gekomen dat het geld naar mijn zoon zijn zichtrekening overgeschreven is, waar de moeder dus volmacht op had, bedankt voor u antwoord ik vrees echter dat dit een hopeloze zaak wordt,,,

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 aug 2012 14:38

En u hebt geen volmacht op die (zicht) rekening????
Beide ouders hebben steeds co-ouderschap dus ook beide mede toezicht (beheer)

zeppelin41
Topic Starter

#5 , 03 sep 2012 02:25

nee ik had geen volmacht op die zichtrekening die de moeder voor/met hem opende. trouwens ik was niet op de hoogte van het feit dat ze/hij dat gedaan heeft. en wist nog minder in welke bank of welk rekeningnummer het zou zijn.

Terug naar “Andere”