mishandeling.

konijntje1
Topic Starter

mishandeling.

#1 , 22 aug 2012 20:15

Goeie middag heren,

Betreft psychische mishandeling.

Mijn vrouw word al sinds ze klein is onder de duim gehouden en op het randje van een depressie.
Als ik in de buurt ben zal de moeder niks risceren.
Het zal telkens voorvallen op momenten dat ze alleen is.
Er word druk gezet van moeders kant op alles en nog wat.
Telkens mijn vrouw wat kracht heeft om iets te doen word dit afgeschoten of word de hele waslijst opgehaald waardoor de moed snel in de schoenen zakt.
Last but not least probeerd ze nu onze oudste dochter 7j af te pakken. Ze probeerd om pleegmoeder te worden wat wij natuurlijk niet willen. Onze dochter heeft van haar leven de laatste 2 jaar ping pong gespeeld tussen bij ons slapen en bij moeder. Dit voornamelijk door al het manipuleren en bespelen van mijn vrouw.
Hoe kan je in godsnaam een psychische mishandeling bewijzen? En dit zonder natuurlijk mijn vrouw kwijt te spelen he :)

dank bij voorbaat,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2012 22:03

en waar woont de grootmoeder?
U dient wel met uw echtgenote op één lijn te zitten.
pleegmoeder ? hoe kan dat?
Is er een vonnis dat u beiden uit de ouderlijke macht ontzet zijn of gaan worden.

Gezien het soort van vragen misschien toch eens met een familiaal bemiddelaar gaan praten ( u en uw echtgenote).
Dit om assertiever te kunnen optreden tegen 'de (schoon)moeder'.
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk zou ik zeggen geen contact meer en kind daar ook weghouden tot zaak opgeklaard is.

konijntje1
Topic Starter

#3 , 23 aug 2012 14:04

Alles is momenteel in werking en op wieltjes.
Men dochter daar weghalen is riscant en kan averechts effect hebben naar men dochter toe. Ik wil haar zeker geen trauma laten krijgen. Voor de voogdij volgen we gerechtelijke weg.

Betreft de mishandeling psychisch van mijn vrouw .... dit zal iets moeilijker zijn waarschijnlijk om te bewijzen.

PS,
schoonmoeder woond momenteel nog in aanbouw naast ons. Daar komt ook verandering in (ze zal verhuizen, wanneer??.. nog niet duidelijk)

Reclame

Gebruiker21

#4 , 23 aug 2012 16:01

Heh? Voor de voogdij volg je de gerechtelijke weg? Bedoel je dat uw schoonmoeder nu de voogdij heeft over jullie dochtertje en ook daar verblijft? Waarom?

Konijntje, om je goed te helpen, moet je wel het héle verhaal doen. Ik heb de indruk dat je héél wat dingen (al dan niet bewust) niet vertelt. Op die manier kan men je hier weinig nuttige info geven, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#5 , 23 aug 2012 19:07

Waar woont uw dochter ... is er een dossier bij de jeugdrechtbank en voor welke redenen.
Wie heeft het wettelijk gezag over uw dochter jullie of de grootmoeder.

Gezien grootmoeder daar blijkbaar niet mag wonen .... wat vaststellingen laten doen door kwartieragent.
Inbreuken op ruimtelijke ordening, Vlaamse wooncode, stedenbouw enz
Maar zoals gezegd best een familiale bemiddelaar ( therapeut of advocaat) onder de arm nemen.
Heeft uw echtgenote een medisch dossier- onder behandeling (geweest) bij psychiater of psycholoog?

konijntje1
Topic Starter

#6 , 23 aug 2012 19:18

situatie:
Oudste dochter 7j, was aan huis bij ons en bij schoonmoeder die juist achter ons woond.
Mijn schoonmoeder heeft men vrouw jaren onder de duim gehouden door psychisch op haar in te spelen,
met name alles afkeuren, kledij en speelgoed dat mijn vrouw kocht voor men dochter laten verdwijnen en zelf andere in de plaats kopen.
Als men vrouw een goeie dag had en wat wou doen duurde het niet lang of schoonmama had al commentaar van: dat moet nog gedaan worden ook en dit en dat....
Moed kruipt al voor minder in de schoenen.

Voor men vrouw te kunnen laten recupereren stelde ze in de tijd voor om men oudste desnoods s te laten slapen zodat ze wat kon bekomen. Valse voorwendsels blijkt want het bleef niet bij 1 keer. Meer en meer beinvloede ze onze dochter en verwende ze haar zodanig dat ze tegen ons op kwam en bij het minste terug bij schoonmoeder vluchte.

Nu,
2 weken geleden is er s ruzie geweest met men schoonmoeder en floepte het er bij haar uit dat ze men oudste zou afnemen en pleegouder zou worden van haar. Das even tot een handgemeen gekomen tussen men vrouw en haar moeder. platte hand rond haar oren enzo, niets ernstig met blijvende verwondingen gelukkig.
Politie is erbij gekomen en verhaal is opgemaakt langs beide kanten.

Sindsdien hebben we onze dochter niet meer gezien. tenzij tijdens het passeren van ons raam en deur. Snel binnen en deur dicht.

Ze heeft geen voogdij mijn schoonmoeder en wij hebben volgende week vrijdag een afspraak met commite jeugdzorg om de situatie aan te kaarten. Ik zou natuurlijk bij het passeren mijn dochter kunnen afpakken van mijn schoonmoeder en binnen trekken maar ik wil men dochter geen trauma aandoen ook he. Ik heb dit wel al gemeld bij de politie sociale cel dat we onze dochter niet te zien krijgen.
Ze kunnen niets doen en zeggen afwachten op commite jeugdzorg.

Schoonmoeder haar argument is dat mijn vrouw niet voor de kinderen kan zorgen. we hebben 2 kindjes.
Voor mijn vrouw haar gezondheid zou schoonmoeder moeten verdwijnen zodat ze uit de put kan kruipen en niet telkens opnieuw naar het randje gestampt word.

ps, Dit is niet het eerste probeersel van mijn schoonmoeder. Ze heeft mij en mijn vrouw tegen elkaar proberen opzetten om mogelijk een scheiding in de hand te werken. Dat is niet gelukt want onze relatie is daar wel tegen bestand. Nadien heeft ze wel geprobeerd om mijn vrouw te laten interneren via mij. Mij telkens proberen overtuigen dat ze niet goed loopt, dat het vroeger ook zo was en dergelijke.... Ik heb geluisterd en in mezelf gedacht van ù$=$ù=$ù= :).
Dus ja, mijn oudste dochter afpakken is haar laatste probeersel om een invloed op iemand te kunnen uitoefenen.
momenteel worden wij waarschijnlijk elke dag slecht gemaakt en afgeschoten bij men dochter :(

Ik wil men dochter echt niet kapot laten gaan bij haar.

aja, mogelijk belangrijk. Momenteel ben ik haar stiefvader maar heb haar in mijn leven vanals ze 1jaartje oud was.
Om meer weerslag te geven ben ik na al het bovenstaande gestart om een volle adoptie te verkrijgen. Zodoende staan wij mssch sterker nog?

Franciscus

#7 , 23 aug 2012 22:48

U kan zonder meer uw dochter weghalen bij schoonmoeder zij heeft wettelijk geen POOT om op te staan.
U verwittigd de school dat zij ONDER GEEN BEDING de dochter nog mogen meegeven met schoonmoeder.
Jullie zijn de ouders dus jullie beslissen.
U zorgt dat dochter terug bij jullie blijft slapen EN spelen punt.
Wat staat er juist op PV als tenlastelegging.
Als U het PV nr geeft.... alles behalve het volgnummer maar wel de parketcode.
dus iets zoals TU.45.L2.volgnummer niet van belang/jaartal en datum (wel van belang)

MAAR beter is dit tactisch en strategisch aan te pakken dus best met een kombatieve en assertieve advocaat.
Waar het binnen 14 dagen een perfect moment is (voor dochter) gezien begin school.
Waarom advocaat om alle wolfijzers en schietgeweren die nu gaan volgen te counteren.
Want u moet de dochter zo snel mogelijk terugkrijgen.

Turaki

#8 , 24 aug 2012 14:26

Aangifte wegens ontvoering van een minderjarige?

konijntje1
Topic Starter

#9 , 27 aug 2012 09:36

Excuses voor het late terug mailen hier.

Ik ga dus kijken om een advocaat in te schakelen tegen men schoonmoeder.

Kan u mij soms iemand aanbevelen omtrend personenrecht die mij kan helpen aub?
Ik veranderstel dat dit het best omtrend regio dendermonde zou zijn? aangezien we in dendermonde waarschijnlijk zullen moeten voorkomen als dat nodig zou zijn. Een meester die daar al meermaals gepleit heeft, heeft mogelijks een stapje voor...

Dank bij voorbaat voor jullie hulp allemaal.
Met vriendelijke groeten
( anoniem :) )

Terug naar “Andere”