Geachte,
Ik zit met een dringend probleem.
Om een lang verhaal kort te maken. Mijn vriendin haar ouders hadden samen een bakkerij en een opbrengsteigendom. Vorig jaar zijn haar ouders gescheiden (onder meer door depressie van haar vader én omdat haar moeder al een nieuwe vriend had) Dus bakkerij verkocht, moeder is gaan samenwonen met haar vriend en vader is samen met zijn oudste zoon en dochter in de opbrengsteigendom gaan wonen. (Deze is nog steeds eigendom van beide, aangezien haar vader nog geen geld had om haar moeder uit te betalen)
Sinds een half jaar is haar vader bij zijn vriendin in Nederland gaan wonen. Daarom zou mijn vriendin graag het huis (opbrengsteigendom) overkopen.
Nu is er het probleem, dat haar moeder geen compromis wil tekenen.
Compromis is als volgt opgesteld:
moeder krijgt 80 000 euro (helft van de geschatte waarde van de eigendom tijdens de scheiding)
en vader krijgt de rest (zou verkocht worden voor 175000)
MAAR, aangezien haar moeder nog steeds de gezamelijke rekening van de zaak ter beschikking had, heeft zij daar nuttig gebruik van gemaakt (onder meer belastingen die teruggestort werden en dergelijke)
Haar vader is dit nu te weten gekomen en is daarom niet akkoord dat zij 80 000 euro zou krijgen en wil dit dus verminderen met het geld dat zij al van de gezamelijke rekening heeft gehaald.
Wat was nu de oplossing van de notaris:
80 000 euro laten vastzetten bij hem, zodanig dat mijn vriendin al eigenaar zou kunnen worden. En dat haar vader en moeder hun discussie later zouden kunnen oplossen.
Maar de advocaat van haar moeder (die zéér onbeleefd is tegenover de notaris) eist nu dat haar moeder onmiddelijk over 80 000 euro moeten kunnen beschikken wanneer ze tekent.
Hierdoor blijft situatie dus vastzitten, tot grote ergernis van mijn vriendin (en dus ook van mij).
Ook is er het probleem dat mijn vriendin (die nog maar pas werkt) moet opdraaien voor alle kosten, (ze moet wel geen 'huur' aan haar vader betalen) maar haar broer, die twee jaar ouder is en al 5 jaar werkt, nooit één cent betaald.
Daarom heeft haar moeder schrik dat wanneer zij het huis verkoopt aan mijn vriendin, mijn vriendin haar broer zal buitenzetten.
Weet iemand hier een oplossing voor???
Alvast bedankt
Wanhoopige jongen wil zijn vriendin terug gelukkig zien.