baby wordt verwaarloosd door vader tijdens het omgangsrecht

marsupilami
Topic Starter

baby wordt verwaarloosd door vader tijdens het omgangsrecht

#1 , 16 jul 2012 18:35

mijn ex mag 2 namiddagen per week ons zoontje van bijna 11 maanden bij zich hebben.

Het vonnis is pas uitgesproken begin juli. De laatste twee keer dat mijn zoontje een namiddag bij zijn vader heeft doorgebracht ben ik met hem thuisgekomen en bij het uittrekken van zijn jasje voelde ik direct dat het kind zijn kleertjes zeiknat waren van de urine...

Zijn hemdje, bijna tot onder zijn oksels, zijn jeansbroekje was ook doornat, zijn pamper echter was quasi droog...

Ik heb mijn ex opgebeld en gevraagd hoe hij dit in godsnaam zover kon laten komen, en dan nog vlug voor ik kom een verse pamper aandoen terwijl zijn kleertjes al zeiknat zijn van de urine door het veel te lang aan laten van éénzelfde pamper! En dat dit nu al de tweede keer was!

Woensdagavond had mijn zoontje zijn linkeroorschelpje dat gewoon donkerblauw stond.

Ik kreeg te horen dat ik mijn bek moest houden en dat hij "dan wel TWEE pampers" ging gebruiken in die 6u dat ons zoontje bij hem verblijft....

Wat die blauwe plek aan zijn oorschelp betreft, "dat is van de bloedafname die de pediater de maandag ervoor had gedaan voor allergietesten"..

Ik was erbij toen er bloed afgenomen werd, en dat werd in zijn handje gedaan... Hij zei dat ik ziek was om te durven insinueren dat die blauwe plek van bij hem zou kunnen komen.

Wat moet ik hiermee aanvangen?? Ik heb totaal geen zin meer om mijn kind nog mee te geven, wetende dat zijn vader hem niet ververst en in een pamper laat tot op het punt dat zelfs zijn kleertjes van de urine zeiknat zijn. Zelfs een pamper is blijkbaar een te grote "kost" voor zijn vader ('die trouwens alles wat in het vonnis, wat betreft alimentatie volledig aan zijn laars lapt).

Hij geraakt blijkbaar weg met alles, vonnis of niet, hij veegt er zijn voeten aan, wel, ik geef mijn kind niet meer mee want hij wil/kan er toch niet voor zorgen zoals het hoort.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 jul 2012 21:18

Niet meegeven, en dan heeft u een klacht aan uw been omdat u het vonnis niet naleeft, waarna de vader dit kan gebruiken om nog meer omgang te verkrijgen, en hij nog minder alimentatie moet betalen...

Iedere maal er iets niet in orde is vaststellingen laten doen: alimentatie niet betaald, klacht; kind niet verzorgd, laten vaststellen door arts (?) en met het verslag klacht; blauwe plekken door een arts laten vaststellen en klacht; ...
Veel werk en rondlopen voor u, en er zal niet meteen iets veranderen, maar op lange termijn heeft u een mooi dossier om andere maatregelen op te laten leggen (begeleide omgang, loonbeslag, ...).

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 19 jul 2012 01:09

Zal je gehele verhaal een keer moeten teruglezen marsupilami en denk eraan begonnen te zijn bij mijn eerste reactie en advies waarop je reageerde door te argumenteren
argumenteren is zeer goed, dat is juist het goede, het fijne van dit forum dus blijven doen...

Maar ik dacht in je reactie gelezen te hebben iets in de aard dat je een goed gestructureerde regeling wilde (waar ieder zich goed bij voelt) >> heb het maar tussen haakjes gezet omdat er simpelweg geen regeling gemaakt kan worden waar je alle drie (2 ouders+kind) goed bij voelt.

Ruzie maken is ruzie krijgen... dus als hij ruzie wil maken door vb. de kleine niet meer mee te geven wel dan zijn we het beide eens dat de ruzie nog wat groter wordt dan ze nu al is.
Maar de ruzie tussen de ouders is nu voor het kind al zo kindonvriendelijk groot dat we het bijna eens zijn dat er al veel kwaad werd aangericht aan je bloedeigen kind.

Hopelijk kunnen we het ook eens worden dat dit best eens ook opwaardse momenten kent want die neerwaardse spiraal die duidelijk maar blijft duren dat het eens een tijdje de goede richting uitgaat ook al was het maar voor een paar weken.

Echt oplossingen heb ik niet, kan niet toveren maar kan je wel vragen om eens een poging te doen om de papa aan te leren hoe hij best een pamper ververst en dat je hem aanleert waar en op welke momenten hij aandacht zou moet hebben om die pamper te verversen.

Dit is op het eerste zicht niet het juridisch advies dat je hier kwam zoeken maar als wij je hier juridisch wijzer maken dan is dat vergroten wij ook de kans dat bijzondere jeugdzorg een dossier zal opstarten. Dat zou m.i. niet de eerste betrachting van een juridischforum dienen te zijn. (zie je titel welk het juridisch begrip "verwaarlozing" bevat)

Mijn voorstel... bedenk zelf eens iets zodat, ook al is dat iets dat niet lang duurt, voor alle drie een goed gevoel zou moeten geven en laat het ons weten

RR

Reclame

marsupilami
Topic Starter

#4 , 23 jul 2012 13:30

Dit is wat ik zelf had bedacht en ook daadwerkelijk heb gedaan:

Aangezien papa niks van tips of wat dan ook wil aanvaarden komende van mij, hoe vriendelijk ik het ook vraag (tenslotte weet hij toch altijd alles beter), heb ik vorige woensdag, voor hij onze zoon kwam halen het volgende gedaan:

Een zakje gevuld met een vers hemd, een verse t-shirt, een verse broek, twee pampers, op de ene had ik met alcohol stift geschreven: 15u30, op de andere 18u45. Ook een papfles met water zodat de kleine te drinken had, zonnecrème, zonnehoedje, een pakje papieren zakdoeken, en koekjesmeel voor de fruitpap...

Toen papa aan de deur stond heb ik dit alles heel vriendelijk afgegeven, gezegd wat ik erin gestopt had, zonder ook maar één woord beschuldigend te laten klinken, dan nog de buggy meegegeven, en voor de rest vriendelijk terug naar binnen gegaan.

's Avonds zoontje gaan halen, heb de zak teruggekregen met alles erin, net zoals ik het erin gestopt had. Hij had de pampers niet gebruikt, er was geen water uit de papfles. Ik kreeg te horen dat hij die pampers niet nodig had want hij had er zelf...

Onze zoon had deze keer echter geen natte broek en kleren...

Terug naar “Andere”