Pinnen op dak tegen vogeloverlast

Jossy
Topic Starter

Pinnen op dak tegen vogeloverlast

#1 , 13 jul 2012 08:21

Ik woon in een blok met in totaal slechts 6 appartementen, allemaal eigenaars. Er is geen syndicus. De twee geburen van het gelijkvloers geven winter en zomer eten aan de vogels. Niet echt een probleem, ware het niet dat het allemaal van die grote vogels zijn : duiven, kraaien, eksters die de kleinere vogels overheersen en wegjagen. Ikzelf woon op het bovenste verdiep, onder plat dak. Op mijn balkon en op reling liggen heel regelmatig grote plakken uitwerpselen van die vogels die op het dak boven mijn balkon zitten te wachten op eten. Ik vind dit echt niet leuk. Mag ik, op eigen kosten, op het deel van het dak dat boven mijn balkon komt, van die pinnen laten zetten ? Of ben ik verplicht dit te "vragen om toelating" aan de medebewoners ? Ik kan de uitslag daavan voorspellen : 3 ok, 3 njet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 13 jul 2012 10:52

Geen juridisch antwoord maar het is erg slecht voor de vogels zelf en in veel steden en gemeenten verboden om vogels te voeren (behalve het onschuldige mezenbolletje in de winter) omdat het voer ook ander ongedierte aantrekt.
Probeer misschien die mensen te overtuigen om het niet meer te doen.
Ik had hier een buurman die altijd brood op straat gooide voor de duiven waardoor wij met een grote duivenoverlast zaten. Gemeentelijke diensten hebben de buurman na herhaaldelijk aandringen kunnen overtuigen om het niet meer te doen. De brave man was er een 'met een hoek af' en aanvankelijk reageerde hij van 'dat ze mij dan maar in den bak steken' maar uiteindelijk is hij er toch mee gestopt. Een paar maanden later was het gedaan met de duivenoverlast.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2012 11:10

neem eens kontakt op met de diensten van uw gemeente. Mogelijks is het verboden vogels te voederen in uw gemeente. Ik zou die pinnen plaatsen zonder er iemand over te spreken. Moeglijks vallen ze zelf nog niet op van op het gelijkvloers.

Reclame

Franciscus

#4 , 13 jul 2012 12:23

Goedkoper en even efficiënt... kippengaas in V - vorm ...weegt niets en wordt men enkele stenen vastgelegd.
Op de raamdorpels gewoon met enkele touwtjes die onder raam steken...
We hebben geen last meer.

Jossy
Topic Starter

#5 , 14 jul 2012 10:53

Bedankt voor jullie positieve reacties. In mijn gemeente is het wel verboden de vogels "op straat" te voederen, maar voor in de hoven is er geen reglement. Er wordt wel "gevraagd" het niet te doen. Aan de buren van het gelijkvloers is het reeds herhaaldelijk gevraagd (en niet alleen door mij) maar het is tegen dovemansoren.

Franciscus

#6 , 14 jul 2012 11:30

Plus een uil op dak of in boom zetten....

Terug naar “Andere”