zwanger maar uiteen

yanik
Topic Starter

zwanger maar uiteen

#1 , 05 jul 2012 15:53

mijn vriendin en ik zijn nu reeds enkele dagen uiteen! Ze is nog maar een paar weken zwanger.
Ik heb (hoe onmenselijk het voor sommige mag klinken) abortus voorgesteld maar ik vermoed dat ze het kind gaat houden.

Wat zijn mijn opties nu eigelijk als het niet meer goedkomt tussen haar en mij?
Ben ik nu verplicht mijn 'hele' leven te betalen voor het kind? ook als de mama zegt van dat ze het alleen wilt opvoeden enzo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 05 jul 2012 16:35

Veel hangt af van wat uw ex wil. Wat is haar standpunt?

yanik
Topic Starter

#3 , 05 jul 2012 16:40

daar hebben we nog niet echt over gepraat omdat de breuk nog maar recent is!

Voor haar is een baby alleen maar rozegeur en maneschijn...
Maar als ik niet als papa wordt erkent moet ik dan bv nog steeds alimentatie of zorggeld ofzoiets betalen?
Ik wil vooral weten wat mij allemaal te wachten staat als ik al dan niet vader wordt...

De kans dat we nog bijeenkomen is echt nihil...

Reclame

Mariette

#4 , 05 jul 2012 17:30

Uiteraard zal u als vader worden erkend: u bent degene die het kind moet erkennen, desnoods na een DNA test.

En dan heeft U bijgevolg ook de onderhoudsplicht tegenover uw eigen kind, én het co-ouderschap, met eventuele gelijke verblijfsrechten (week bij papa, week bij mama).

mapleleiah

#5 , 05 jul 2012 18:21

U heeft het kind gemaakt, dus u hebt de verplichting om het te helpen onderhouden. Indien u het kind niet spontaan erkent, kan de moeder een vaderschapstest afdwingen via rechtbank.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2012 18:26

Of u het kind nu erkend of niet.
Indien u de biologische vader bent kan de moeder of diegene die de belangen van het kind zal behartigen u wettelijk kunnen verplichten om onderhoudsgeld te betalen.

http://www.elfri.be/vaderschap-en-betwisting-vaderschap" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”